پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
گشت و گذار رایگان  در موزه هنرهای اسلامی در قاهره

حوزه/ به مناسبت ۱۱۷ اُمین سالگرد تاسیس موزه هنرهای اسلامی در قاهره، وزارت گردشگری و آثار باستانی مصر، رویداد بازدید رایگان از موزه را برای مردم و شهروندان برگزار کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از egypttoday، به مناسبت  ۱۱۷  اُمین سالگرد تاسیس موزه هنرهای اسلامی در باب الخلق واقع در قاهره مصر، امروز ۲۸ دسامبر،  مردم و گردشگران به صورت رایگان از این موزه بازدید کردند.

خالد العنانی ، وزیر گردشگری و آثار باستانی مصر ، به این مناسبت و در چارچوب تقویت گردشگری داخلی، و تشویق مصری‌ها برای بازدید از موزه‌ها و اماکن باستانی، و همچنین افزایش آگاهی از گردشگری و باستان‌شناسی در میان گروه‌های مختلف جامعه مصر چنین رویدادی را برگزار کرد.

 موزه هنرهای اسلامی در باب الخلق ، در قلب قاهره تاریخی ، بزرگترین موزه هنرهای اسلامی در جهان است.

این موزه شامل بیش از ۱۰۰ هزار شاهکار باستان شناسی از هنرهای اسلامی از هند و چین، تا هنرهای عربستان ، شام ، مصر ، شمال آفریقا و آندلس است.

ویژگی این شاهکارهای هنر اسلامی فراگیر بودن تمامی شاخه‌های هنر اسلامی در طول اعصار است که آنها را به چراغی برای هنرها و تمدن اسلامی تبدیل کرده است. ایده تأسیس موزه ای برای هنرها و آثار باستانی اسلامی از دوران خدیو اسماعیل در سال ۱۸۶۹ آغاز شد. این امر در زمان خدیو توفیق در سال ۱۸۸۱ اجرا شد.، هنگامی که فرانتس پاشا آثار باستانی مربوط به دوران اسلامی را در ایوان شرقی مسجد الحکیم جمع آوری کرد.

پس از آن ، یک ساختمان کوچک در حیاط مسجد الحکیم ، به نام «موزه عرب» ، تحت مدیریت فرانتس پاشا ساخته شد.  ساختمان فعلی در زمان خدیو عباس هلمی دوم در ۲۸ دسامبر ۱۹۰۳ افتتاح شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha