جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام محمد حسنی

حوزه/ رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: متاسفانه بصیرت برخی خواص در فتنه ۸۸ قضا شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج حجت‌الاسلام والمسلمین عباس محمدحسنی، رئیس سازمان سیاسی عقیدتی ارتش جمهوری اسلامی، در سخنرانی نهم دی ماه شهر یاسوج، با گرامیداشت دهه بصیرت، سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و اربعین شهادت شهید فخری‌زاده اظهار کرد: دی‌ماه به نماد بصیرت و مقاومت تبدیل شده است. اول ۱۹ دی‌ماه سال ۵۶ است که توهینی به امام راحل شد و تظاهرات خودجوش مردم قم از نقاط عطف نهضت بود و پس از آن رژیم ستمشاهی نتوانست بحران‌ها را مدیریت کند. 

وی در ادامه گفت: در ۹ دی سال ۸۸ در پی فتنه‌انگیزی فتنه‌گران، مردم به صورت خودجوش به خروش آمدند و در حمایت از امامین انقلاب و مقابله با شیطنت فتنه‌گران داخلی و خارجی تیر خلاص را شلیک کردند. 

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: امروز ۹ دی قله بصیرت‌مداری ملت ایران است و برای همیشه در تاریخ ثبت خواهد شد.

وی افزود: سومین مناسبت دی ماه تشییع چند ده میلیونی نماد مقاومت ایران است که در پی ترور این شهید عالی‌مقام توسط رئیس رژیم تروریستی آمریکا رخ داد و این حوادث از دی ماه به عنوان نماد بصیرت و مقاومت ساخته است.

محمدحسنی ادامه داد: بصیرت و مقاومت دو راهبرد نظام در برابر فتنه‌ها و مشکلات است. بصیرت کارآمدترین پادزهر علیه فتنه و فتنه گران است به شرط این که بصیرت ورزی بهنگام باشد و به همین دلیل کسی نمی‌تواند این پرچم پیروزی و جهاد را حمل کند مگر این که صاحب بصیرت و صبر باشد و حق و ناحق را به درستی از هم تشخیص دهد.

وی اضافه کرد: خدا نکند بصیرت ملتی قضا شود که ذلت و خواری آن ملت قطعی است. ملتی که به موقع حضور در صحنه پیدا کند عزت آن ملت تضمین شده است.

محمدحسنی خاطرنشان کرد: در تاریخ دوران‌هایی بوده که بصیرت ملت قضا شد و نمونه ان توابین بودند که در کربلا دیرهنگام آمدند و بصیرت آنها قضا شد؛ امام شهید شد و سپس به میدان رفتند، اما همچنان بدهکار هستند، چون بهنگام به صحنه نیامدند.

رئیس سازمان عقدتی سیاسی ارتش گفت: ملت ایران بصیرت خود را در اول وقت و زیبا به نمایش گذاشت و در ۹ دی خودجوش به میدان آمدند و فهمیدند که اگر امروز به میدان نیایند تاریخ را از دست می‌دهند و اکنون سرافرازترین ملت‌های دنیا محسوب می‌شوند، اما در این بین برخی خواص به خاطر قضا شدن بصیرت هم خودشان لطمه دیدند و هم به ملت لطمه وارد کردند.

وی در بخش دیگری از سخنرانی ۹ دی در مصلای شهر یاسوج گفت: از مهم ترین ویژگی‌های بصیرت ملت ایران این بود که بهنگامT نسخه فتنه‌گران را پیچیدند. فتنه‌ای که ظاهر آن اعتراض و باطن آن براندازی بود و آمده بودند تا بساط انقلاب را جمع کنند.

محمدحسنی گفت: بهانه‌گیری برگزاری دوباره انتخابات و ذوق زدگی دشمنان از کار فتنه گران از شواهد براندازی فتنه ۸۸ است. اوباما رئیس جمهور آمریکا که قبل از آن دست تسلیم بالا برده بود، با فتنه ۸۸ دُم درآورد و گفت که نمی‌توانیم در برابر این صدا بی‌تفاوت باشیم. چطور صدای فتنه‌گر غارتگر را شنیدند، اما صدای دفاع میلیونی ملت ایران در ۹ دی را نشنیدند. این دو گانگی را چگونه می‌توان جمع کرد.

رئیس سازمان عقدتی سیاسی ارتش با تاکید بر این که راهبرد بصیرت منهای مقاومت به ثمره نهایی نمی‌رسد و اگر به دنبال نتیجه بصیرت باشیم باید مقاوم و نشکن باشیم، افزود: مقاومت مکمل بصیرت است و هر کدام بدون دیگری موثر نیستند راهبرد در کنار هم بودن آن ها به حل مشکلات کمک می‌کند.

وی گفت: نماد مقاومت ملت ایران حاج قاسم است که ۴۰ سال مقاومت کرد و در این مدت هر جا که اسلام نیاز داشت آن جا بود. 

رئیس سازمان عقدتی سیاسی ارتش تصریح کرد: به تجربه ثابت شده هم مقاومت و هم تسلیم هزینه دارد، اما هزینه تسلیم نابود کننده است. برای مثال در جهان عرب ۲ کشور داشتیم که یکی سوریه که ایستاد و مقاومت کرد و اکنون هست و یکی هم قذافی که تسلیم شد و مقاومت نکرد و نابود شد اکنون جایی به اسم قبر و مزار قذافی روی زمین وجود ندارد. این نتیجه تسلیم است.

محمدحسنی در ادامه همین مبحث گفت: نمونه کسی که مقاومت کرد بشار اسد بود. جنگ تا پشت کاخ بشار آمد و حاج قاسم فرموده بود اگر بایستی و مردانه ایستادگی کنی، پشت تو خواهیم ایستاد؛ یک جنگ جهانی علیه محور مقاومت و سوریه راه اندازی شد، اما امروز هم بشار اسد و هم سوریه مقاوم ایستاده اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha