جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
شهید سلیمانی

حوزه/ مدرس و پژوهشگر رسانه گفت: باید بکوشیم تا تولید آثار هنری و محتواهای رسانه ای درباره شهید حاج قاسم سلیمانی، جذاب، تأثیرگذار و با تأکید بر اصل مخاطب شناسی باشد.

فائزه حسین خانی در گفت و گو با خبرنگارخبرگزاری حوزه، با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: ما در این رابطه به شدت نیازمند کارهای تأثیرگذار و قوی هستیم و این که این آثار با رعایت اصل مخاطب شناسی و به شکل هنرمندانه تولید و عرضه شود.

وی افزود: متاسفانه گاهی در این زمینه ها ضعیف عمل می کنیم و لذا به این خاطر آن تأثیر شایسته و بایسته را بر روی مخاطب نمی گذاریم.

وی گفت: از سویی در روزهای پس از شهادت حاج قاسم در دی ماه سال گذشته، ما در رسانه های خود به شدت منفعل عمل کردیم و این مساله می طلبد که بازنگری جدی در سیاست ها و برنامه های رسانه ای خود در این موارد داشته باشیم.

مدرس سواد رسانه ای همچنین اضافه کرد: بعد از مراسم تشییع پیکر مطهر سردار دل ها در ایران و عراق که حقیقتاً کم نظیر و بلکه بی نظیر بود، آن طور که باید و شاید کار رسانه ای قوی صورت نگرفت و این در حالی است که رسانه های مغرض به بهانه ها و ترفندهای گوناگون به دنبال تقلیل دادن این اتفاق بزرگ بودند.

وی بیان داشت: نکته حائز اهمیت دیگر این که ما باید به شیوه هنرمندانه و جذاب، خدمات ماندگار حاج قاسم و شهدا و رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی در ابعاد گوناگون را به مردم و به خصوص نسل جوان به درستی تبیین و معرفی کنیم.

حسین خانی گفت: حاج قاسم با کمترین هزینه ممکن، کاری کرد که صدها میلیون دلار هزینه آمریکا در منطقه بی اثر و یا کم اثر شد و این هنرمندی سردار دل هاست که نگذاشت دشمن در منطقه غرب آسیا به اهداف و خواسته هایش برسد، ضمن آن که حاج قاسم با تدبیر و فرماندهی خود در جبهه مقاومت اسلامی، ضمن دفاع از حرم اهل بیت(ع)، امنیت و اقتدار کشور را ارتقا بخشید.

وی خاطرنشان کرد: ما باید در این زمینه ها کارهای رسانه ای قوی و تأثیرگذار بسازیم و از توانمندی های مردم و گروه های خودجوش فرهنگی و رسانه ای در این باره نهایت استفاده را ببریم.

این کارشناس و پژوهشگر رسانه ای همچنین گفت: از سویی به شدت باید مراقب باشیم که در دام دوگانه سازی های غلط و کاذب نیفتیم، بلکه بر مساله وحدت و انسجام درونی در مواجهه با دشمن تأکید کنیم.

وی یادآور شد: متاسفانه ما هنوز فیلم ها و مستندهای چندانی در بحث مبارزه با داعش تولید نکرده ایم و حال آن که کشور هند که ارتباطی با داعش نداشته در این زمینه چند کار نسبتاً قوی و اثرگذار تولید و عرضه کرده است.

حسین خانی اظهار داشت: نسل جدید باید بداند که حاج قاسم و حاج قاسم ها به عنوان قهرمانان ملی چه خدماتی به اسلام و انقلاب و کشور ما داشته اند و این ها باید از دریچه هنر و رسانه و ادبیات و داستان برای این نسل بازگو شود.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha