پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سلیمانی

حوزه/ آیت الله سلیمانی نماینده ولی فقیه در کاشان ارتحال عالم بزرگوار آیت الله محمد تقی مصباح یزدی را تسلیت گفت.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری حوزه در کاشان، در پیام تسلیت آیت الله سلیمانی به مناسبت ارتحال آیت  الله محمد تقی مصباح یزدی آمده است :

بسم الله الرحمن الرحیم

 انالله و انا الیه راجعون

اذامات العالم الفقیه ثلم فی الاسلام ثلمه لایسدهاشیء

ارتحال عالم بزرگوار و شاگرد ممتاز بزرگانی چون امام خمینی و علامه طباطبایی قدس الله انفسهما و امین و یاور صدیق مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله حاج شیخ محمد تقی مصباح یزدی رضوان الله تعالی علیه برای حوزه‌های علمیه به ویژه حوزه علمیه قم و همه علاقه‌مندان به اسلام و انقلاب اسلامی موجب اندوه و تاسف شدید گردید.

آن فرزانه ربانی، در زندگی پربرکت خویش، ثمرات گرانبهایی چون تالیف آثار وزین، تربیت فضلای بسیار، تاسیس موسسات علمی و فرهنگی و ... را به عالم اسلام و مکتب اهل بیت (ع) ارزانی کرد.

در کنار این فعالیت‌های علمی، مجاهدت ها در دوران ستمشاهی و سپس کوشش‌های پیگیرشان برای زدودن شبهات گوناگون در برهه‌های حساس تاریخ جمهوری اسلامی مایه رشد و بالندگی بیش ازپیش نظام اسلامی گردید.

 آن فقیه انقلابی و فیلسوف مجاهد که در تفکر همسان شهید مطهری و در مظلومیت بسان شهید بهشتی بود بابصیرتی تمام و بیانی صریح، عمارگونه در فتنه ها به روشنگری پرداخت و خار چشم فتنه گران عرصه اعتقادی و بستر سیاسی بود و البته ترور شخصیتی ایشان هیچ خللی در اراده پولادین او ایجاد نکرد.

 خدمات ارزشمند علمی آن فرهیخته به حوزه های علمیه و همچنین عضویت در چهار دوره مجلس خبرگان رهبری و نیز دوران متمادی عضویت موثر در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگ های زرینی از دفتر پر افتخار این متفکر فقید است که در خاطر مردم قدرشناس ایران اسلامی باقی خواهد ماند.

اینجانب فقدان این صاحب نظر برجسته انقلابی را که روحش در دهه بصیرت که بخشی از آن ولیده اندیشه تابناک او بود و در سالگردشهادت سردار بزرگ جبهه مقاومت شهیدسلیمانی به ملکوت اعلی پیوست، به پیشگاه حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف، مقام معظم رهبری، حوزه‌های علمیه، بیت شریف و به ویژه آقازادگان محترم ایشان تسلیت و تعزیت عرض نموده و درجات و تنعم بر سفره حضرات معصومین را برای ایشان از درگاه خداوند مسئلت دارم.

عباسعلی سلیمانی

     نماینده مقام معظم رهبری در    

       منطقه و امام جمعه کاشان

                    ۹۹/۰۹/۱۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha