شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله مصباح یزدی

حوزه/ آنچه این استاد فرزانه را از سایرین ممتاز می‌نمود و امروز باید سرلوحه تمام اندیشمندان و فرهیختگان حوزوی و غیرحوزوی گردد، صیانت و دفاع تمام عیار از ولایت، دل سپردگی به زلال ولایت و فدا کردن خویش در مقابل جریانات مخالف و منافق و هجمه‌های دشمن بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه،مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در پی رحلت آیت الله مصباح یزدی پیام تسلیتی صادر کرد که متن این پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

«قال علی علیه‌السلام: إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَةِ»

روح بلند و ملکوتی فقیه  انقلابی حکیم مجاهد عمار ولایت حضرت آیت الله علامه حاج محمدتقی مصباح یزدی به ملکوت اعلی پیوست و بار دیگر ضایعه ای، غیر قابل جبران، بر پیکره جهان اسلام و همه دوست‌داران اسلام ناب را در سوگ خود نشاند.

 بزرگ مردی که در مقام اندیشه ورزی در کنار شهید مطهری (رحمت الله علیه) از همان ابتدا به تبیین اندیشه های اسلام ناب پرداخت و از یاران صدیق و امین امام بود و با صلابت تا پایان عمر، با شجاعت و صداقتی کم نظیر، در مقابله با توطئه ساده لوحان داخلی و خناسان خارجی مقاومت و ایستادگی کرد تا جایی که هیچ گاه دشمنان انقلاب اسلامی نتوانستند غضب و عصبانیت خویش را نسبت به معظم له مخفی بدارند و با هر وسیله سعی در ترور شخصیتی ایشان کردند.

این مسائل نه تنها در اراده پولادین این شخصیت والا، تاثیر گذار نبود، بلکه با اخلاص بی‌بدیل و توان مدیریتی فوق العاده توانست به تربیت شاگردانی نمونه در سراسر کشور از فریختگان و دانشگاهی بپردازد. این تلاش در کنار، هزاران تلاش علمی و عملی در اسلامی نمودن علوم انسانی، وحدت حوزه و دانشگاه، تحول در نظام آموزشی حوزه، تالیفات فراوان و تاسیس و مدیریت موسسه امام خمینی (ره) تنها گوشه ای از خدمات ارزشمند این عالم سترگ اسلام است.

بزرگ مردی که در میدان اخلاق و عرفان همچون اساتید بزرگوار خویش، امام خمینی، علامه طباطبایی و آیت‌الله العظمی بهجت (رضوان‌الله‌علیهم) ناشناخته ماند.

اما آنچه این استاد فرزانه را از سایرین ممتاز می‌نمود و امروز باید سرلوحه تمام اندیشمندان و فرهیختگان حوزوی و غیرحوزوی گردد، صیانت و دفاع تمام عیار از ولایت، دل سپردگی به زلال ولایت و فدا کردن خویش در مقابل جریانات مخالف و منافق و هجمه‌های دشمن بود.

آری رهبر عظیم و فرزانه خود را داغدار این مصیبت دانسته و برادری عزیز از دست داده است و انقلاب نیز فقدان یاوری همیشه مؤمن را با کمال تأسف تجربه می‌نماید.

مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، این مصیبت بزرگ را به حضرت بقیةالله الاعظم (ارواحنافداه) و نائب بر حق ایشان، امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) و سایر مراجع عظام تقلید(دامت برکاتهم)، حوزه‌های علمیه، جهان اسلام، بیت شریف معظم له، شاگردان و عموم مسلمان جهان تسلیت عرض نموده و بر ادامه راه این عالم فرزانه تاکید می نماید.

مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه - ۱۳ دی ۱۳۹۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha