جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نشست فاطمی مدرسه الزهرا یزد خانم یوسفی

حوزه/ استادحوزه علمیه خواهران یزد در نشست مجازی طلاب مدرسه علمیه الزهرا(سلام الله علیها) یزد گفت: محبت مهم ترین و اساسی ترین ارکان تربیت به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد خانم فاطمه یوسفی در نشست مجازی «مادران فاطمی» با گرامیداشت سالگرد شهادت سردار سلیمانی و تسلیت رحلت مدافع مرزهای اعتقادی آیت الله مصباح بر لزوم تربیت فرزندانی ایمانی و انقلابی تأکید کرد.

کارشناس مذهبی با استناد به روایتی از حضرت ولی عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) حضرت زهرا (سلام الله علیها) را اسوه و الگویی نیکو برای همه به ویژه مادران ذکر کرد و افزود: علی رغم برگزاری جلسات اخلاقی و تربیتی و برشمردن نکات زیادی از سیره آن حضرت، در شرایط مقتضی کاربرد دانسته ها در زندگی ما کمرنگ است.

مشاور مدرسه علمیه الزهرا (سلام الله علیها) یزد، همسر فاطمی بودن را لازمه ی مادر فاطمی بودن عنوان کرد و در این زمینه به برخی از ویژگی های آن حضرت از جمله حفظ اقتدار، تکریم و تأیید همسر پرداخت و الگوگیری از حضرت را به اندازه توان، باعث تحکیم نظام خانواده دانست.

خانم یوسفی، محبت را به عنوان اساسی ترین و مهم ترین رکن تربیت ذکر کرد و گفت: اظهار محبت از سوی مادران اهمیت بیشتری دارد، زیرا بیشترین شکل گیری شخصیت فرزند، از جانب مادر صورت می گیرد.

مشاور حوزه، با استناد به کلام امام خمینی (ره) مادران را دارای توانایی تربیت یک امت دانست و آنان را به رعایت اکرام فرزندان و پرهیز از تحقیر، فریاد و آسیب زدن به کودکان ترغیب کرد.

استاد حوزه خواهران، بازی با کودکان را از نکات مهم در سیره حضرت برشمرد و بر خلاقیت و آموزش اصول تربیتی در بازی تأکید کرد.

وی در پایان اظهار کرد: سیره زهرای مرضیه (سلام الله علیها) را در زندگی به کار بگیریم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha