شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دیدار رئیس مجلس

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به اینکه مجلس در راس امور و ریل گذار است، لذا انتظار می رود به مقوله فرهنگ در کلان کشور نگاه خیلی عمیق تر داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شهرکرد، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری صبح امروز (پنج‌شنبه، ۱۸ دی ماه) در دیدار رئیس مجلس شورای اسلامی با علما و نخبگان استان، گفت: با توجه به اینکه مجلس در راس امور و ریل گذار است، لذا انتظار می رود به مقوله فرهنگ در کلان کشور نگاه خیلی عمیق تر داشته باشد.

امام جمعه شهرکرد افزود: مجلس در بودجه ریزی ها، اتخاذ تصمیمات کلان و نظارت ها نگاه جدی به فرهنگ داشته باشد و اگر بخواهد در راس امور و نقش آفرین و ریل گذار باشد حتما باید در صیانت از خودش هم جدی باشد.

وی ادامه داد: نمایندگان مجلس وحدت آفرین باشند که این خیلی مهم است تا بتوانند موثر باشند. نمایندگان کلان نگر باشند، کلان نگری خیلی مهم است، نمایندگان چهار سال را به بخشی نگری و جزئی نگاه کردن نگذرانند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام اظهار کرد: نماینده باید وظیفه محور باشد و حد قانونی خودش را حد کارهایی که باید انجام بدهد و تجاوز نکند از این حدود که ضایعه دارد و نمی تواند و مشکلات ایجاد می کند را بشناسد و فروتنی و کرامت محوری داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: این سفرها بیشتر تلاش بشود امید بخش باشد، امید بخش بودن خیلی مهم است، نتیجه محور بودن خیلی مهم است، سفرها نتیجه محور باشد و حتما عزیزانی مکلف باشند و بررسی و رصد کنند و قبل از سفر، بعد از سفر و تا مدت ها سفر را دنبال کنند و مسائل را به بار بنشانند و مشکلاتی را که در منطقه مشاهده می کنند، پیگیر باشند تا حل بشود.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام تصریح کرد: اینکه مجلس در راس امور است و باید ریل گذار باشد لازمه اش این است که الگوی عملی به دنیا ارائه بدهیم که در ریل گذاری ها این الگو اعمال بشود و در رأس بودن هم خودش را نشان بدهد. الگو که می گوییم در مدیریت نظام و در نظام اداری است که متأسفانه امروز فَشَل است  و امروز نظام اداری متاسفانه نظام ناکارآمدی است، این باید حتماً اصلاح بشود.

امام جمعه شهرکرد اضافه کرد: نظام باید کارآمد باشد و مجلس در این جهت ریل گذار؛ الان این تعامل آن گونه که باید عمقی و عاطفی و ایمان محور و اخلاق محور و کارا و مفید نیست.

وی افزود: مجلس به معنای واقعی ریل گذار باید باشد که یک بخش آن اقتصاد مقاومتی است که رهبر معظم انقلاب اشاره کردند و همه به عنوان یک ضرورت به آن داریم نگاه می کنیم، یک بخش از این کارهای بنیادی اقتصاد مقاومتی است اما بخش های دیگری مثل بخش های پایه ای نظام که همان ایمان و اخلاق و سیاست دیانتی است، این ها مسائل مهمی است که در مسائل پایه ای نظام مهم است و نمی توان گفت این ها فقط وظایف حوزه ها و مساجد است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام تصریح کرد: این ها امکانات و برنامه و ریل گذاری می خواهد که مجلس حتما باید درباره اش نقش آفرین باشد.بخش آسیب های اجتماعی چه بعضی که آشکار است و چه بعضی زیر پوستی و زیر زمینی است، آسیب های نگران کننده که همه عزیزان نسبت به این معنا دل نگران هستند، بالاخره نقش مجلس در خصوص آسیب های اجتماعی باید مشخص شود و این ها تنها وظیفه دستگاه قضا و نیروی انتظامی و امثال این‌ها نمی تواند باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha