سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024

حوزه/ به مناسبت سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، مدارس علمیه خواهران استان گلستان، یاد این شهید والامقام و شهدای مقاومت را گرامی داشتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، به مناسبت سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، مدارس علمیه خواهران استان با برپایی مراسمات مختلف یاد این شهید والامقام و شهدای مقاومت را گرامی داشتند که مشروح برخی از اخبار از نظر می‌گذرد:

* سردار سلیمانی مصداق تمام عیار پیروی از اسلام ناب محمدی(ص) بود

خانم مریم میرکریمی مدیر مجموعه حوزوی الزهرا(س) گرگان بیان کرد: ماندگاری سلیمانی در اخلاص، طلب گمنامی و تلاش برای دیده نشدن بود.

وی افزود: سردار سلیمانی یکی از محبوب ترین چهره های انقلاب اسلامی بود که هرگز فکری جز حرکت برای عزت اسلام و مسلمین و مظلومین جهان در سر نداشت و نماد مبارزه با نظام سلطه و ظلم جهانی بود که زندگی را در مسیر مبارزه با ظالمان و دفاع از مظلومان اختصاص داده بود و الحق مصداق تمام عیار پیروی از اسلام ناب محمدی بود.

مدیر مجموعه حوزوی الزهرا(س) گرگان ادامه داد: اگر چه شهادت این سردار، ثلمه بزرگی برای اسلام و مسلمین است، ولی به طور قطع شکست های بزرگی را برای آمریکای جنایتکار و نظام صهیونیستی به دنبال خواهد داشت که از هم اکنون فروریختن اندک قدرت باقی مانده آنها به وضوح به چشم می خورد.

میرکریمی اضافه کرد: سلیمانی یک سرباز بود، سرباز وطن، اگرچه یک سردار بود؛ او یک سرباز بود و همه اعمال، رفتار و گفتار خود را با چارچوب های فرمانده و رهبر خود تنظیم می‌کرد.

وی با بیان اینکه مکتب سلیمانی مغفول عرصه حکومت‌داری ما است و باید با این مکتب زیست و آن را به دنیا نشان داد، اضافه کرد: سلیمانی یک جریان شد، زیرا در پیوند با خواست‌های مردم بود، شهادت حاج قاسم غبارها را زدود و نمایشی از جذب حداکثری به تصویر کشید.

میرکریمی در پایان با عرض تسلیت اولین سالگرد "سردار شهید حاج قاسم سلیمانی" به محضر امام زمان(عج)، مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، مردم شهید پرور ایران اسلامی و جامعه روحانیت، و توصیه بر بهره گیری از روش و منش ائمه اطهار(علیهم السلام) و پیروان راستین آنان، استمرار راه باعزت ایشان را با عظمتی فزونتر، از خداوند بزرگ مسئلت کرد.

* مسیر حق‌طلبی و مبارزه با ظالمان با شهادت سردار سلیمانی مستحکم‌تر می‌شود

خانم سیده هاجر هاشمی، معاون فرهنگی مدرسه علمیه الزهراء(س) گرگان به خدمات شایان سردار شهید اشاره کرد و گفت: سردار سلیمانی در زمان هشت سال دفاع مقدس تا پایان عمر با برکت خود با شجاعت به دل خطر می رفت، از منافع شخصی خود چشم پوشی کرده و حفظ منافع نظام اسلام را بر منافع شخصی مقدم می‌کرد.

وی افزود: شهید سردار سلیمانی سال‌های زیادی جهاد مخلصانه و شجاعانه در میدان‌های مبارزه با داعش و دشمنان اسلام و انقلاب داشتند و با از بین بردن داعش، به همه ملت‌های اسلامی خدمت بزرگی کردند.

استاد حوزه خواهران، راز محبوبیت سردار سلیمانی را در اخلاص دانست و با تبیین معنای این واژه، اضافه کرد: مهمترین و برجسته ترین خصوصیات سردار سلیمانی، اخلاص ایشان بود و هدفی جز خدمت فی سبیل‌الله و جلب رضایت خداوند نداشت و در مقابل تشکیلات وسیع دشمن، مقاومت کرده و آنها را خنثی و بی نتیجه کرد.

هاشمی، ایثار را از دیگر ویژگی های سردار سلیمانی برشمرد و گفت: ایثار وجه متعالی سیرت است و این مفهوم برای همه مردم جهان از هر دین، مذهب، رنگ و نژادی که باشند مورد احترام است البته در بین مسلمانان از جایگاه بالاتری برخوردار است.

وی افزود: شهید سلیمانی در شخصیت فردی، یک شخصیت منحصر به فرد بود و در فعالیت‌های جهادی و مقابله با دشمن، جان خود را در معرض تهاجم دشمن قرار داد و در راه خدا مجاهدت کرد.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه الزهراء(س) گرگان اضافه کرد: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی الگوی برجسته ای از مکتب اسلام و از سربازان واقعی امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) بود که در بصیرت، تدبیر و ولایت‌مداری، وظیفه خود را بنحو شایسته‌ای انجام داد و تمام عمر خود را در راه جهاد فی‌سبیل‌الله صرف کرد.

هاشمی خطاب به سردمداران شیطان بزرگ و هم‌پیمانان آنان بیان کرد: با شهادت سردار سلیمانی مسیر حق‌طلبی و مبارزه با ظالمان متوقف نمی‌شود و عزم حق‌جویان را در قطع دست شیاطین محکم تر خواهد کرد.

وی ادامه داد: با شهادت سلیمانی‌ها و فخری‌زاده‌ها، نور فروزان اندیشه متعالی آنان، روز به روز درخشنده‌تر شده و گسترش بیشتری پیدا خواهد کرد و ضمن بیدار کردن جان‌های خفته، به منزوی کردن هرچه بیشتر اندیشه تجاوزگر آمریکایی و صهیونستی منجر خواهد شد.

فرمانده بسیج مدرسه علمیه الزهراء(س) گرگان در پایان سخنان خود به طلاب توصیه کرد: با سلاح قلم و فرهنگ، پاسدار خون شهداء از صدر اسلام تاکنون از جمله شهید سلیمانی و همراهان مجاهدش باشیم و حماسه رشادت و شهادت آن بزرگواران را در تاریخ جاودانه سازیم.

* تشییع باشکوه سردار سلیمانی نشان از بصیرت و وحدت مردم دارد

حجت الاسلام محمدصالح منصوری، امام جمعه بندرترکمن بیان کرد: شهادت تزریق خون به پیکر اجتماع است؛ با شهادت محسن حججی و شهید حاج قاسم سلیمانی مردم جهان بیدارتر شدند.

 وی تشییع باشکوه سردار سلیمانی را نشان از بصیرت و وحدت مردم دانست.

امام جمعه بندرترکمن، شهادت سردار سلیمانی را لطف و عنایت خداوند دانست و افزود: شهادت حاج قاسم نه تنها در کشور بلکه در جهان طوفان به پا کرد، بدون تردید شهادت او حکمت خداوند است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha