جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
پیام جمعه

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری به سالروز قیام ۱۹ مردم قم اشاره کرد و گفت: این قیام ریشه طاغوت را برای همیشه سوزاند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شهرکرد، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری امروز (جمعه، ۱۹ دی ماه) در پیام جمعه با اشاره به سوره عصر و مفاهیم عمیقی که در این سوره نهفته است گفت: سوره عصر یک دستورالعمل کامل زندگی است یعنی اگر انسان بخواهد در این زندگی  چند روزه‌ی خودش در دنیا رستگار زندگی کند و سبک زندگی رستگارانه داشته باشد، به همین سوره مبارکه عمل کند، کافی است

امام جمعه شهرکرد، ایمان و عمل در کنار هم را کارساز و مؤثر دانست و ادامه داد: انسانی رستگار می‌شود که در کنار  عقیده حتماً به عمل توجه کند، پس فکر نکنیم عقیده به تنهایی کارساز است.

وی افزود: شیاطین، دنیا محورها، مستکبرین و طواغیت می‌خواهند ما را از مسیر حق منحرف کنند، مراقب خودمان باشیم و نگذاریم عقیده و عمل سست بشود.

نماینده ولی فقیه در پهارمحال و بختیاری «صبر» را عنصر اصلی ثبات و استمرار اعمال دانست و گفت: آن چیزی که عقیده را نهادینه می‌کند و ثبات می‌بخشد و جامعه را بر اساس حق نگه می‌دارد «صبر» است.

وی در ادامه به سالروز قیام مردم قم در سال ۱۳۵۶ اشاره کرد و گفت: دستگاه طاغوت و شاهنشاهی دچار یک مستی و غرور شده بود و احساس امنیت هم از داخل و هم از خارج می‌کرد و خودش را از همه امور و از همه چیز مصون می‌دید و احساس اقتدار و امنیت می‌کرد، لذا در مقام این برآمد که نام امام خمینی (ره) را به خیال خام خودش محو کند و امام را به فراموشی بسپارد که با بصیرت و هوشیاری مردم و عالمان دینی نقش آن‌ها نقش برآب شد.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام تصریح کرد: مقاله‌ای که در روزنامه اطلاعات علیه امام منتشر کردند دقیقاً عکس آن چیزی محاسبه داشتند و به آن می‌اندیشیدند، انجامید، چون این مقاله که می‌خواست اقتدار آن‌ها را بیشتر کند، ریشه آن‌ها را کند.

وی بصیرت مردم را عامل اصلی خنثی شدن همه نقشه های دشمنان دانست و گفت: چهل و چند سال از عمر انقلاب اسلامی می‌گذرد و به فضل پروردگار انقلاب توانسته دنیایی را متحول، کاخ‌های ظلم و ستم را واژگون، پرچم‌های استکباری را سرنگون کند و معادلات جهانی را به هم بریزد.

امام جمعه شهرکرد افزود: امروز به خوبی دنیا وضع آمریکا را مشاهده می‌کند، آمریکایی که هیچ کس نمی‌توانست به او بگوید بالای چشمت ابرو است، امروز به چه وضعی افتاده‌؟. وضع اروپا و صهیونیست ها هم از آمریکا بدتر است.

امام جمعه شهرکرد گفت: صهیونیست‌هایی که یک روزی به خیال باطل خودشان از نیل تا فرات را فکر می‌کردند الان در چه شراطی هستند؟ گاهی شرایط به گونه‌ای می‌شود که چندین ساعت هم نمی‌توانند در برابر مقاومت ایستادگی کنند .

امام جمعه شهرکرد با تاکید بر این که دشمن لحظه‌ای آرام ننشسته است گفت: دشمن بیکار ننشسته‌ و تلاش می‌کند و تبلیغات مسموم راه می‌اندازند و هر چه می‌تواند سنگ اندازی می‌کند که این‌ها طبیعی است، همین الان این همه بر طبل تحریم می‌کوبد و مشکلات ایجاد می‌کند، اما مسئله این است که آیا نتیجه گرفتند؟ قطعا عکس نتیجه گرفتند.

وی تاکیدکرد: امروز ملت ایران باید راه شهید سلیمانی‌ را همچنان قوی و محکم ادامه بدهد، مثل مرحوم آیت الله یزدی تعصب دینی‌ داشته باشد و مثل مرحوم آیت الله مصباح موقعیت علمی و فداکاری و ولایت‌مداری‌ را مدنظر داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام در ادامه پیام جمعه به سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به استان اشاره کرد و گفت: با شرایطی که وجود دارد اصل این سفرها مهم است که بیایند و از نزدیک مسائل را بشنوند و مطالبات مردم را بشنوند. یک دستاورد خیلی خوب در این سفر مسئله‌ای بود که ما همیشه تکرار و تاکید می‌کردیم که مسئولان بیایند و از نزدیک نقاط محروم را ببینند. در این سفر رئیس مجلس به مناطق محروم استان سفر کرد و از نزدیک مسائل و مشکلات استان را دید که جای تقدیر و تشکر دارد. امیدواریم این سفر دستاوردهای خوبی برای استان به ویژه مردم مناطق محروم و کمتر توسعه یافته داشته باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha