پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
ساختمان جامعه الزهرا

حوزه/ مدیر جامعه الزهرا گفت: ثبت نام از داوطلبان شرکت در آزمون ورودی جامعه الزهرا از ۱۹ دی ماه آغاز شده و تا ۲۲ بهمن ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام سید محمود مدنی در نشست خبری شروع ثبت نام آزمون ورودی جامعه الزهرا ‌که در محل جامعه الزهرا برگزار شد، اظهار داشت: ثبت نام از داوطلبان آزمون ورودی جامعه الزهرا در مقاطع مختلف تحصیلی سطح یک، سطح دو، سطح سه، سطح چهار و بازپذیری  از ۱۹ دی ماه آغاز شده و تا ۲۲ بهمن ماه ادامه دارد.
وی ادامه داد: آزمون ورودی جامعه الزهرا در تمامی مقاطع به جز مقطع دکترا به دلیل وضعیت کنونی کشور، به صورت مجازی برگزار می شود و امید است با تغییر شرایط، آزمون حضوری برگزار می شود.
مدیر جامعه الزهرا افزود: امسال در شیفت عصر ، بخش تمام وقت عصر را دایر کردیم تا بتوانیم از تمامی ظرفیت ها و امکانات برای پذیرش بیشتر طلاب بهره بگیریم‌.
حجت الاسلام مدنی بیان کرد: در سطح سه از ۵۰ رشته همسو پذیرش داریم و رشته هایی نیز به مراجع تصویب کننده ارایه داده ایم که در صورت مصوب، افزایش رشته ها را در سطح سه و چهار خواهیم داشت.
وی اظهار کرد: جامعه الزهرا تاکنون چندین برابر ظرفیت متقاضی داشته و همواره توانسته از تمامی ظرفیت های خود جذب طلاب کند .  
وی با بیان این که جامعه الزهرا در سه بخش حوزوی، دانشگاهی و آموزشی و پرورشی فعالیت می کند، ادامه داد: فعالیت در بخش حوزوی رسالت جامعه الزهرا است که در این بخش بیش از ۲۲ هزار طلبه از داخل و ۵۰ ملیت مشغول تحصیل هستند.
مدیر جامعه الزهرا عنوان کرد: در بخش دانشگاهی ، دانشکده تک جنسیتی هدی ،بیش از ۱۲ رشته ارایه می شود و ۵۰۰ دانشجو درحال حاضر تحصیل می کنند.
وی افزود: در بخش آموزش و پرورش، از پیش دبستانی تا دبیرستان معارف پذیرش داشته و درحال حاضر ۲۵۰۰ نفر در این مجموعه مشغول تحصیل اند.
حجت الاسلام مدنی با اشاره به فعالیت های گسترده جامعه الزهرا در بخش بین الملل تصریح کرد: در همایش فارغ التحصیلان جامعه الزهرا که در شبه قاره هند برگزار کردیم بیش از ۸۵ درصد شرکت کنندگان، طلاب و مدیران مدارس علمیه و یا مجموعه فرهنگی و افراد تاثیرگذار جامعه بودند.
وی با اشاره به میزبانی جامعه الزهرا در دومین همایش ملی کتاب سال بانوان ابراز کرد: سال گذشته با ایجاد کانون های استانی جامعه الزهرا ،به فاعلیت خواهران فارغ التحصیل سازمان مناسبی داده شد و همچنین با راه اندازی انجمن های آموزشی ،فرهنگی تبلیغی طلاب می توانند توانایی ها، ظرفیت ها و خدمات خود را ارائه دهند.
مدیر جامعه الزهرا افزود: جامعه الزهرا سه نشریه علمی پژوهشی و ۱۶ نشریه داخلی منتشر می کند که به دلیل محدودیت بودجه، نسخه دیجیتالی آن ها در سامانه عرضه می شود و کمتر نسخه فیزیکی عرضه می شود.
وی در پایان در پاسخ به سوالات خبرنگاران با اشاره به پرورش بانوان مجتهده اظهار کرد: امسال پذیرش محدود در داخل و خارج از کشور در دوره عالی فقه خواهیم داشت که فراخوان آن بهمن ماه اعلام می شود.
وی ادامه داد: این دوره در جهت پرورش بانوان مجتهده برگزار می شود و در سال های گذشته نیز محدود برگزار می شد که امسال برای اولین بار در سطح جهان تشیع اعلام عمومی کرده ایم‌.
مدیر جامعه الزهرا در پاسخ به این که آیا زن می تواند مجتهد باشد یا خیر افزود: سطح اجتهاد و مرجع تقلید متفاوت است. بانویی که مجتهد و صاحب اجتهاد شد از لحاظ فقهی قابل بحث است که می تواند مرجع تقلید شود .
وی ادامه داد: در برخی منابع آمده که زن می تواند مرجع تقلید شود ولی درحال حاضر چنین وضعیتی موجود نیست. هرکس می تواند با مراجعه به شرایط مرجع تقلید بودن، ببیند که مرد بودن جزو شرایط هست یا خیر. در این صورت متوجه می شود می تواند به مرجع زن مراجعه کند یا این که نمی تواند.
 وی افزود: ظرفیت پذیرش طلاب جامعه الزهرا در سال تحصیلی آینده سه هزار نفر است که افزایش هزار نفری را به همراه دارد.
وی با اشاره به محدود بودن ظرفیت بودجه افزود: فعالیت جامعه الزهرا فراملی است اما بودجه آن اندک است ، آموزش زبان فارسی از جمله خدمات فراملی جامعه الزهرا است که بازتاب بسیار گسترده ای داشته است.

313/61 پ

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha