جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جامعه الزهرا

حوزه/ رئیس اداره سنجش و پذیرش جامعه‌الزهرا علیهاالسلام گفت: فراخوان پذیرش جامعه‌الزهرا علیهاالسلام در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ از ۱۵ آذرماه و ثبت نام جهت شرکت در آزمون ورودی از ۲۰ آذرماه آغاز می‌شود.

به  گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت‌الاسلام‌ اباذر عمرانی فر رئیس اداره سنجش و پذیرش معاونت آموزشی تربیتی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام روز چهارشنبه 14 آذرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه که با موضوع «آغاز پذیرش و ثبت نام آزمون ورودی سال 99-98» در سالن جلسات جامعه‌الزهرا علیهاالسلام برگزار شد، عنوان کرد: فراخوان پذیرش جامعه‌الزهرا علیهاالسلام از روز پنجشنبه 15 آذرماه اعلام و جزئیات پذیرش و ثبت نام اطلاع‌رسانی می‌شود. 

20 آذر؛ آغاز ثبت نام آزمون ورودی جامعه‌الزهرا(س)

رئیس اداره سنجش و پذیرش جامعه‌الزهرا علیهاالسلام افزود: ثبت نام آزمون ورودی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام در سال تحصیلی 99-98 از 20 آذرماه آغاز می‌شود که تا 20 دی ماه ادامه دارد.

حجت‌الاسلام عمرانی فر  با بیان اینکه تمام مراحل ثبت نام به صورت اینترنتی است، گفت: امسال آزمون ورودی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام، 26 بهمن ماه در همه مراکز استان ها برگزار می‌شود و مجری برگزاری آزمون، دانشگاه فرهنگیان است.

وی یادآور شد: آزمون ورودی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام در سه مقطع رسمی سطح دو، سطح سه و سطح چهار صورت می گیرد؛ همچنین بازپذیری سطح دو(کارشناسی ناپیوسته) ویژه طلابی است که دارای مدرک سطح یک حوزه بوده یا ۷۵ واحد را در حوزه‌های علمیه ی مصوب گذرانده‌اند.

شرایط پذیرش جامعه‌الزهرا(س) در مقاطع تحصیلی مختلف

رئیس اداره سنجش و پذیرش جامعه‌الزهرا علیهاالسلام به شرایط ثبت نام در این آزمون اشاره کرد و افزود: شرط پذیرش در مقطع تحصیلی سطح دو (کارشناسی) داشتن حداقل مدرک دیپلم است، همچنین افرادی که دارای معدل بالای 19 هستند و از زمان فارغ التحصیلی آنان کمتر از یک سال گذشته باشد، حافظان کل قرآن کریم، حافظان کل نهج‌البلاغه و حافظان صحیفه سجادیه از آزمون کتبی معاف هستند و بدون آزمون ورودی در مصاحبه شرکت می‌کنند.

حجت‌الاسلام‌ عمرانی فر یادآور شد: افرادی که حافظ نیمی از قرآن کریم، نهج البلاغه و یا صحیفه سجادیه باشند و یا برگزیدگان المیپادهای علمی کشوری هستند و همچنین همسران طلاب حوزه‌های علمیه از امتیازات ویژه در آزمون ورودی این مؤسسه برخوردار می‌شوند.

وی با اشاره به پذیرش طلاب در مقطع تحصیلی سطح سه، عنوان کرد: در سطح سه جامعه‌الزهرا علیهاالسلام نیز به سه صورت حضوری، غیرحضوری و مجازی پذیرش خواهیم داشت.

رئیس اداره سنجش و پذیرش جامعه‌الزهرا علیهاالسلام تصریح کرد: امسال پذیرش مقطع سطح سه بین الملل برای نخستین بار در جامعه‌الزهرا علیهاالسلام انجام می‌شود و طلاب بین الملل می‌توانند در پنج رشته تحصیلی سطح سه شامل اصول و فقه اسلامی، کلام اسلامی، تفسیر و علوم قرآن، تاریخ اهل بیت علیهم‌السلام و روانشناسی تربیتی تحصیل کنند.

راه اندازی دو رشته تحصیلی در مقطع تحصیلی سطح سه

حجت‌الاسلام‌عمرانی فر با اشاره به اینکه 15 گرایش تحصیلی برای سطح سه ویژه طلاب ایرانی وجود دارد، گفت: رشته‌ها و گرایش‌های تحصیلی مقطع سطح سه جامعه‌الزهرا(س) شامل «تاریخ اسلام»، «تبلیغ با گرایش حج»، «تعلیم و تربیت اسلامی با گرایش‌های مشاوره خانواده، تربیت دینی کودک و نوجوان»، «تفسیر و علوم قرآن»، «فقه و اصول»، «فلسفه اسلامی»، «رشته کلام اسلامی با گرایش‌های امامت، مذاهب اسلامی و مهدویت»، «مدرسی ادبیات عرب» و «مطالعات اسلامی زنان» است؛ همچنین امسال دو رشته جدیدتربیت دینی کودکان و نوجوانان و مشاور خانواده با رویکرد اسلامی برای مقطع تحصیلی سطح سه راه اندازی شده است.

وی بیان داشت: 71 رشته دانشگاهی به عنوان رشته‌های همسو با رشته های سطح سه جامعه‌الزهرا علیهاالسلام شناسایی شدند که علاقه‌مندان می‌توانند به سامانه پذیرش جامعه‌الزهرا علیهاالسلام مراجعه کنند.

رئیس اداره سنجش و پذیرش جامعه‌الزهرا علیهاالسلام همچنین به پذیرش مقطع تحصیلی سطح چهار اشاره کرد و گفت: مقطع تحصیلی سطح چهار به صورت حضوری و دارای 6 رشته تحصیلی فقه و اصول، حکمت اسلامی، کلام اسلامی، تاریخ اسلامی، تفسیر و علوم قرآن(دو گرایش تفسیر تطبیقی و علوم و معارف قرآن) و تاریخ اهل بیت علیهم‌السلام است.

حجت‌الاسلام‌ عمرانی فر یادآور شد: علاقه مندان و متقاضیان شرکت در این آزمون جهت اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت جامعه‌الزهرا علیهاالسلام به نشانی http://www.jz.ac.ir و سامانه پذیرش به نشانی http://paziresh.jz.ac.ir مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه جامعه‌الزهرا علیهاالسلام بزرگترین حوزه علمیه خواهران در جهان تشیع است، تأکید کرد: فعالیت هایی که در این مؤسسه علمی حوزوی برگزار می‌شود باید به عنوان رویداد جهانی در عرصه دینی دیده شود و اصحاب رسانه می‌توانند در این عرصه ما را یاری کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha