جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
بانوان طلبه اردبیل

حوزه/استاد مدرسه علمیه ثامن‌الحجج علیه‌السلام شهرستان پارس‌آباد گفت: حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها با وجود ظلم و ستم تکلیف خود را فراموش نکرد و سیره حضرت زهرا سلام الله علیها بایستی ملاک عمل مسئولین جامعه باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در اردبیل، خانم نازیلا انصاری، پیش از ظهر امروز در نشست فاطمی در مدرسه علمیه ثامن‌الحجج‌ علیه‌السلام شهرستان پارس‌آباد، به تشریح شخصیت و سجایای اخلاقی صدیقه کبری سلام‌الله‌علیها  پرداخت و اظهار داشت: زندگی این بانوی بزرگ اسلام مصداق بارز مهر و عطوفت در خانواده است که بستر مناسبی برای تربیت فرزندان صالح را فراهم می‌کند.

 وی افزود: حضرت فاطمه سلام‌الله‌علیها با وجود ظلم و ستمی که به ایشان روا شد، وظیفه و تکلیف خود را فراموش نکرد و این سیره، درسی برای تمام بشریت شد که بایستی مسئولین جامعه سیره حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها را ملاک عمل خود در امور جامعه قرار دهند.

استاد مدرسه علمیه خواهران پارس‌آباد، حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها را آیینه تمام‌نمای اخلاق و تدبیر یک زن مسلمان دانست و افزود: آنچه به این برجستگی‌های اخلاقی و معنوی روح و عظمت می‌بخشد، پرورش بی‌نظیر او در دامن پیامبراکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله بود که حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها را بانوی خودساخته و عزتمند کرده است.

انصاری در توصیف نقش زهرای مرضیه سلام‌الله‌علیها در دفاع از ارزش‌های اسلامی گفت: این بانوی بزرگوار، شهیده رسالت و مجاهد راه ولایت بود به‌طوری‌که عبادت ایشان هم در مسیر ولایت قرار داشت.

وی تصریح کرد: حضرت زهرا(س) از شخصیت‌های برجسته جهان اسلام است و آیه مودّت در وصف ایشان نازل شد و در آیه تطهیر بر این مطلب که او از هرگونه ناپاکی، منزّه هست، تأکید شده است و بر پایه سوره کوثر، این بانوی بزرگوار منبع و مصداق خیر کثیر معرفی شده است.

 انصاری در ادامه با اشاره به این که زندگی کوثر نبی سلام‌الله‌علیها نمونه بارز مهر و عطوفت در خانواده به شمار می‌رود و بستر مناسبی برای تربیت فرزندان صالح است، گفت: به‌طور قطع تأثیرپذیری بانوان جامعه از زندگی ایشان برای داشتن زندگی سالم، تحکیم بنیان خانواده، مدیریت خانواده در امور اقتصادی و اجتماعی بسیار مؤثر خواهد بود.

پژوهشگر حوزوی خاطرنشان کرد: بی‌تردید شناخت زندگی حضرت فاطمه سلام‌الله‌علیهاو عمل به آن، جامعه را از ناهنجاری‌های فرهنگی و اجتماعی بسیاری دور کرده و بهترین خط مشی در زندگی بانوان خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha