دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام سید جعفر موسوی / معاون آموزش حوزه علمیه خوزستان

حوزه/ حجت‌الاسلام موسوی زاده از گنجانده شدن کتاب درس‌نامه وهابیت در نظام‌های آموزشی حوزه علمیه خوزستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام سید جعفر موسوی زاده، جانشین حوزه علمیه خوزستان، در جلسه توجیهی مدیران مدارس علمیه اهواز که با هدف اجرای درس جدید «درس‌نامه نقد وهابیت»، برگزار شد، به بیان نکاتی در مورد طریقه گنجاندن این درس به‌عنوان درس اصلی حوزه علمیه خوزستان پرداخت و اظهار داشت: یکی از مطالباتی که آیت‌الله موسوی جزایری در ابتدای دریافت حکم ریاست حوزه علمیه از سوی مقام معظم رهبری از مدیریت حوزه‌های علمیه کشور داشتند، درخواست گنجانده شدن درس نقد وهابیت به دروس اصلی حوزه علمیه خوزستان بود.

وی افزود: با پیگیری‌های فراوان حوزه علمیه خوزستان و حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد، سرانجام آیت الله اعرافی به این درخواست پاسخ مثبت داده و آن را ابلاغ کردند که این درس یعنی نقد وهابیت در دروس اصلی حوزه علمیه خوزستان قرار گیرد. همچنین قرار شد حوزه علمیه خوزستان متنی برای درس نقد وهابیت مشخص کند که حوزه علمیه خوزستان کتاب درس‌نامه وهابیت را برای این درس در نظر گرفت.

جانشین حوزه علمیه خوزستان خاطرنشان کرد: در استان خوزستان سه‌نظام آموزشی در حال اجراست که عبارت‌اند از: نظام قدیم، نظام جدید و نظام سفیران هدایت. در نظام جدید و نظام سفیران هدایت مدیران می‌توانند درس اقتضائی را تعریف کنند و مشکلی برای اضافه کردن کتاب درس‌نامه وهابیت در این دو سیستم آموزشی وجود ندارد تنها در نظام قدیم به مشکل برمی‌خوریم که  حجت‌الاسلام شریفی، مدیر توسعه علمی حوزه‌هایی علمیه قول دادند به‌زودی این درس را در نجاح تعریف کنند.

حجت‌الاسلام موسوی زاده، به بیان ضرورت گنجانده شدن کتاب درس‌نامه نقد وهابیت نوشته آیت‌الله‌العظمی سبحانی پرداخت و بیان داشت: ازآنجاکه مذهب ما مورد هجمه وهابیت قرارگرفته ضرورت دارد طلاب در برابر این هجمه‌ها واکسیناسیون شده و مسلح به سلاح علم شوند.

وی افزود: با توجه به تأکید آیت‌الله موسوی جزایری مبنی بر اضافه کردن مبحث نقد وهابیت در نظام‌های آموزشی حوزه علمیه خوزستان و خارج کردن آن از حالت دوره‌ای سرانجام با پیگیری‌های فراوان حوزه علمیه خوزستان، کتاب درس‌نامه وهابیت نوشته آیت‌الله‌العظمی سبحانی به‌عنوان متن درسی در نظام‌های آموزشی حوزه علمیه خوزستان قرار گرفت.

جانشین حوزه علمیه خوزستان به بیان نکاتی در مورد کتاب درس‌نامه وهابیت پرداخت و بیان کرد: برای این درس ۳۲ ساعت درسی در نظر گرفته‌شده و قرار است این درس جزء دروس اصلی حوزوی قرار گیرد همچنین قرار است این درس در نیمه دوم سال تحصیلی یعنی بهمن‌ماه امسال فعلاً به‌صورت آزمایشی در مدارس علمیه اهواز اجرا شود تا در صورت موفقیت در اجرا در سایر شهرهای استان نیز اجرا شود.

وی افزود: مبحث نقد وهابیت قرار است در دو سطح مقدماتی و سطح عالی برای طلاب اجرا شود که در سطح مقدماتی کتاب درس‌نامه نقد وهابیت برای طلاب پایه‌های ۳ تا ۶ و در سطح عالی کتاب دلیل المرشدین الی حق الیقین برای طلاب ۷ تا ۱۰ تدریس خواهد شد که البته امسال استثنائاً برای تمامی طلاب درس‌نامه نقد وهابیت تدریس می‌شود.

جانشین حوزه علمیه خوزستان تصریح کرد: با توجه به بهبود وضعیت کرونائی استان خوزستان این درس قرار است به‌صورت حضوری برگزار شود که البته در صورت بحرانی شدن وضعیت کرونائی استان در ادامه این درس به‌صورت غیرحضوری و در فضای مجازی اجرا خواهد شد.

وی در پایان خطاب به مدیران مدارس علمیه اهواز اظهار داشت: از شما مدیران عزیز تقاضا دارم نسبت به این مسئله اهتمام جدی داشته و کار را به بهترین شکل ممکن انجام دهید؛ چراکه ما در روز قیامت باید پاسخگوی دفاع از ولایت امیرالمؤمنین باشیم.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha