جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سورنا ستاری

حوزه/ حوزه علم فناوری، حوزه اقتدار و اقتصاد کشور است و این امر مورد تأکید رهبر انقلاب است و همین مسئله هم می تواند به اقتدار کشور کمک کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،  سورنا ستاری پیش از ظهر امروز در دیدار با آیت الله حسینی بوشهری، رئیس جامعه مدرسین حوزه  علمیه قم که دردفتر این نهاد حوزوی برگزار شد، با بیان این که حوزه علم و فناوری، حوزه علم و اقتدار کشور است و اتفاقات خوبی در همین عرصه در کشور افتاده است، گفت: مهمترین برنامه و هدف معاونت علمی ریاست جمهوری این است که چگونه می توانیم آموزش را به اقتصاد و فرهنگ گره بزنیم و از همه مهمتر آموزش را وارد این عرصه های تأثیرگذار کنیم تا کشور بیشتر از آن بهره ببرد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور  افزود: الان پول های زیادی برای عرصه آموزش هزینه می شود و باید با وجود این هزینه شاهد رفع مشکلات کشور باشیم و اگر این تحول ایجاد نشود، نشان می دهد که آموزش ما با مشکلاتی مواجه است و باید در این عرصه هم تغییراتی ایجاد کرد.

وی توسعه شرکت های دانش بنیان در علوم پیشرو هوا و فضا  و... را از اتفاقات خوب در عرصه علمی فنآوری کشور برشمرد و بیان داشت: همین امر سبب شده در منطقه بزرگترین شرکت ها را داشته باشیم که نمونه آن که در بحث همین کرونا و تولید واکسن است که کشور در این عرصه هم خوش درخشیده است.

ستاری افزود: در همین رابطه یکی از موارد اثر گذار صنایع و شرکت های خلاق آور است. در این صنایع سخن و بحث از تولیداتی است که وارد عرصه علوم انسانی می شود.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری کشور با بیان این که در حوزه علمیه هم نخبگانی خوبی وجود دارد که در کنار توسعه علمی درحوزه های دانشگاهی، شرکت های خلاق آور می توانند اثرگذار باشند، اضافه کرد: می دانیم که حوزه علم فناوری، حوزه اقتدار و اقتصاد کشور است و این امر مورد تأکید رهبر انقلاب است و همین مسئله هم می تواند به کشور کمک کند.

وی نقش جامعه مدرسین  را هم در حمایت از حوزه علم فناوری که می تواند سبب اقتدار و اقتصاد کشور باشد مهم ارزیابی و خواستار آن شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha