پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نشست فاطمی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان گلستان گفت: ارائه الگوی مجسمه تربیتی برای همه افراد در همه زمان ها و مکان ها به عنوان بهترین روش تربیتی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، سیده نفیسه حسینی واعظ، در نشست مجازی با عنوان «حضور اجتماعی زن در اندیشه فاطمی» که با حضور طلاب مدرسه فاطمه الزهراء سلام الله علیها بندرترکمن برگزار شد، در آغاز سخنان خود بیان کرد: در طول تاریخ ظلم هایی نسبت به زنان صورت گرفته است؛ به طور مثال در یونان باستان زنان را به عنوان برده خرید و فروش کرده و از کمترین حقوق انسانی خودشان محروم می‌­کردند.

وی در ادامه به سه نظر و جریان عمده در رابطه به حضور اجتماعی بانوان اشاره کرد و گفت: عده ای هرگونه حضور اجتماعی زن را رد می‌کنند، برخی در جریان‌های برابری‌طلبانه هم زن را با حداکثر حضور اجتماعی برابر با مردان تشویق می‌کنند و دسته سوم نظری بینابین دارند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان گلستان اظهار کرد: با ظهور آیین آسمانی اسلام، جایگاه شایسته زنان و حقوق پایمال شده آنان در همه افکار جاهلی، شرایط اقتصادی، اجتماعی و همه آنچه در سرزمین عربستان و اطراف عربستان وجود داشت، برگردانده شد.

حسینی واعظ در ادامه سخنان خود، سیره حضرت فاطمه سلام الله علیها را بهترین روش تربیتی زنان، مردان و جوامع بشری در همه زمان ها و مکان ها برشمرد و گفت: الگوپذیری از سیره حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها برای زنان امروزی باید به دو روش مستقیم (گفتار و رفتار آن بزرگوار در برنامه زندگی گنجانده شود) و غیرمستقیم (روح و حقیقت گفتار و کردار حضرت را درک شود و در شکل و کالبد نوین طبق اقتضای شرایط  زمانی و مکانی کنونی تحقق یابد) صورت بگیرد.

وی افزود: حضور اجتماعی حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها بر همگان واضح است، ایشان در کنار وظیفه اولیه یعنی نقش مادری و همسری، نقش اجتماعی گسترده ای از قبیل شرکت در جنگ، دفاع از ولایت، بحث روشنگری امر به معروف و نهی از منکر بر عهده داشتند.

استاد حوزه با استناد به آیاتی از قرآن کریم به نقش اجتماعی بانوان اشاره کرد و گفت: شغل اصلی بانوان مدیریت منزل در ابعاد مختلف تربیتی، آموزشی، اقتصادی است اما آنان می‌توانند در جامعه نقش اصلی و بنیانی در سازندگی جامعه داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha