سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
آیت الله سعیدی در جمع فعالان امر به معروف

حوزه/ تولیت آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام گفت: امر به معروف و نهی از منکر مسئله بسیار مهمی است که در صورت بی‌توجهی به آن، آسیب‌های زیادی در جامعه رواج می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت‌الله سید محمد سعیدی  امروز در دیدار جمعی از روحانیون فعال در حوزه امربه معروف و نهی از منکر که در سالن محراب حرم مطهر انجام شد، با یاد خاطراتی از شهید آیت الله سعیدی گفت: شهید سعیدی شخصیتی بود که عمل و فعالیت او با پوشش، ظرافت ودقتی که داشتند در جامعه تاثیر گذار بود.

تولیت حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها با اشاره به راه اندازی قرارگاه ۱۹ دی در یک سال و نیم گذشته و تقویت ساختار این قرارگاه در هفته گذشته با مسئولیت گرفتن سردار شاه چراغی فرمانده سپاه علی بن ابی طالب و استقرار آن در دفتر امام جمعه برای پیگیری کامل منویات رهبری در خصوص قم افزود: این قرارگاه آمادگی کاملی برای همکاری با گروه های جهادی فعال در حوزه امر به معروف و نهی از منکر و اجرای طرح‌های ارائه شده در این زمینه دارد.

وی تصریح کرد: در امر به معروف و نهی از منکر باید تمرکز بر روی محتوای کار باشد تا تاثیر واقعی را به دنبال داشته باشد.

امام جمعه قم ادامه داد: کسی که آمر به معروف است اول باید خودش آمر باشد و بعد باید بداند چگونه آمر باشد و صرف امر به معروف کردن تنها بدون رعایت و یادگیری نکات مهم در امر به معروف و نهی از منکر کار گشا نخواهد بود.

وی افزود: مسئله امر به معروف و نهی از منکر مسئله بسیار مهمی است که در صورت بی‌توجهی به آن، آسیب‌های زیادی در جامعه رواج خواهد یافت.

در این دیدار تعدادی از روحانیون به بیان دیدگاه های خود در خصوص امر به معروف و نهی از منکر پرداختند.

حجت‌الاسلام آل محمد یکی از راهکارهای عملی برای زنده نگه داشتن این فریضه را فراگیری امر به معروف و نهی از منکر در سطح جامعه برشمرد و عنوان کرد: در راستای احیای امر به معروف طرحی را با عنوان طرح آیت الله سعیدی در ۴۰ مسجد راه اندازی کردیم که هدف از آن آموزش روش برخورد صحیح با منکرهای موجود در جامعه است.

وی یکی دیگر از اهداف این طرح را احیای روحیه مومنین در این فریضه مهم و تبادل تجربیات و عیب یابی در امور اجرایی و کار تشکیلاتی منسجم برشمرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • فاطمه محمدی IR ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
    0 0
    امربه معروف و نهی ازمنکر باید،به صورت ( طنز و خنده ) باشد واقعیت جامعه را به صورت طنز بگوید تا مخاطب ، نه تنها ناراحت نشود، بلکه مشتاق امربه معروف و نهی ازمنکرشود اگر امربه معروف و نهی از منکر اینگونه باشد( به صورت طنز و خنده و بامحبت و دلسوزیی ) باشد تاثیرمثبتش ، خیلی بیشتر است تا اینکه: با اخم و عصبانیت و جدیت ( شلنگ درمانی ) کسی را امربه معروف و نهی از منکر کرد جواب م