جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مطلبی پور

حوزه/ مسئول مؤسسه میقات جوانان انقلاب اسلامی گفت: یکی از مهم ترین وظایف روحانیت انقلابی، تربیت مدیر تراز نظام اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه،حجت الاسلام سید محمد مطلبی پور طی سخنانی در دوره آموزشی توانمندسازی فرماندهان پایگاه های مقاومت بسیج طلاب استان قم که در موسسه میقات جوانان انقلاب اسلامی برگزار شد، با تأکید بر این که در شرایط کنونی باید اقشار مختلف بسیج و به ویژه بسیج طلاب، جهاد تبیینی را در اولویت مأموریت های خود قرار دهند، اظهار داشت: مقام معظم رهبری به صراحت فرمودند که مطالب مطرح شده در بیانیه گام دوم را بر اساس واقعیت های موجود نوشته اند و لذا ما به عنوان یک طلبه و بسیجی که معتقد و باورمند به انقلاب اسلامی هستیم باید در راستای تبیین مفاد این بیانیه، نهایت تلاش خود را انجام دهیم.

وی افزود: ما هنوز آن طور که باید و شاید نسبت به تحلیل و تبیین مفاد گام دوم انقلاب کار نکرده ایم و حال آن که باید با عزم و اراده قوی آن هم با روحیه و اندیشه جهادی در این راستا قدم برداریم.

وی در ادامه بر لزوم اهمیت شناخت مؤلفه ها و شاخصه های مهم تشکیلات در جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی تأکید کرد و گفت: تربیت تشکیلاتی امروز از اهمیت و ضرورت بسیاری برخوردار است، چه آن که باید قبل از هر چیز در مقوله زیست تشکیلاتی به همه ابعاد و مؤلفه ها توجه کرد و از تک بُعدی نگری در این رابطه پرهیز نمود.

این مدرس و پژوهشگر مسایل فرهنگی و اجتماعی همچنین با بیان این که یکی از وظایف مهم روحانیت انقلابی، تربیت مدیر تراز نظام و انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: جهاد کبیر در کلام مقام معظم رهبری یعنی تبعیت نکردن از دشمن در عرصه علم، فرهنگ و مدیریت و این در حالی است که متاسفانه ما در زمینه تربیت مدیر و معرفی کردن آن به جامعه بر اساس شاخصه های اسلامی، ضعف هایی داشته و داریم که باید آن ها را جبران کنیم.

وی گفت: از سویی باید توجه داشت که اساساً زندگی تشکیلاتی، یک سبک زندگی است که باید همه اصول آن به درستی رعایت شود، ضمن آن که قبل از هر چیز باید شاخصه های تشکیلات اسلامی مطلوب را بشناسیم و بعد سعی کنیم آن ها را در عمل به منصه اجرا درآوریم.

حجت الاسلام مطلبی پور همچنین ابراز داشت: اولین ویژگی تشکیلات اسلامی این است که هویت بخش است، ضمن آن که ساختار آن، آمر به معروف و ناهی از منکر است.

وی با اشاره به این که اثر ساختار تشکیلاتی، تربیت غیرمستقیم است، افزود: نظام مدیریت تشکیلات اسلامی، نظام امام و امت است، چه آن که در این نظام، مدیریت اذهان، قلوب و معنویت بسیار مهم است.

وی یادآور شد: همچنین یکی از ویژگی های تشکیلات اسلامی از نگاه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری این است که با حداقل امکانات کار می کند، ضمن آن که معیار و ملاک استفاده از همان حداقل امکانات نیز لزوم و یا عدم لزوم مسایل و نیازهاست.

مسئول مؤسسه میقات جوانان انقلاب اسلامی همچنین در خاتمه گفت: ما باید با تبلیغ عملی آموزه های دینی، طعم شیرین تشکیلات اسلامی و سبک زندگی جهادی را به مردم بچشانیم و اگر در کلام رهبر معظم انقلاب دقت کنیم، دیگر عباراتی چون" نمی شود"، "نمی توانیم" و "نمی گذارند" معنا و مفهومی ندارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha