یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حاج ابوالقاسمی

حوزه/ سخنران حرم بانوی کرامت گفت: حفظ استقلال امت اسلامی مقابل بیگانگان و مواظبت از سیطره و نفوذ کفار همگی از اقدامات رسول خدا بود که امام راحل نیز از این اقدامات الهام گرفت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم طی سخنانی در حرم بانوی کرامت اظهار کرد: ایام‌الله دهه فجر فرا رسیده و ۴۲ سال از عمر این انقلاب می‌گذرد درحالی‌که ۷ نفر از روسای  جمهور آمریکا که تلاش می‌کردند این انقلاب را نابود کنند جای خود را به دیگری داده‌اند و این انقلاب استوارتر از همیشه باقی‌مانده است.

وی افزود: این انقلاب الهام گرفته از انقلاب پیامبر اسلام است که حضرت در مدت کوتاهی در مقابل قبائل متعدد حاضر در شبه‌جزیره عربستان غلبه و پیروز شدند و یک حکومت بزرگ و جهانی را به راه انداختند.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: اقدامات امام راحل نیز برگرفته از اقدامات نبی خدا بود و بررسی سرفصل اقدامات و اصلی‌ترین عوامل پیروزی رسول خدا  این مسئله را آشکار می‌کند.

وی تأکید کرد: ایمان قوی به خداوند اولین عامل پیروزی نبی خدا بود و رسول خدا کاری کرد که ایمان مردم به خداوند بیشتر شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: تقویت ایمان به نبوت دومین عامل اصلی موفقیت پیامبر اسلام بود چراکه تقویت باور و اعتماد مردم به معاد توسط نبی خدا می‌توانست معادلات دشمن را به هم بریزد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج ابوالقاسم یادآور شد: غفلت از یاد خدا و ترس از غیر خدا باعث شکست است و دشمنان تلاش می‌کنند مردم را از خدا غافل و از غیر خدا بترسانند و شیطان با عنصر خوف مردم را شکست می‌دهد.

وی افزود: زدودن قداست از چهره نبی خدا راهبرد اصلی دشمنان بود و دشمن تلاش می‌کرد نبی خدا را یک انسان معمولی قلمداد کند اما قرآن نبی خدا را متصل به عامل وحی می‌دانست.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران نیز در بعد ایمانی از این سه عامل پیروی نمود و امام خمینی(ره) مردم را به یاد خدا انداخت و حرکت امام از مساجد و مجالس سیدالشهدا و حسینیه‌ها شروع شد و جایگاه ولی‌فقیه در میان مردم تثبیت و روحیه عشق به جهاد و شهادت ترویج شد و جوانان اهل جهاد و شهادت شدند.

رئیس پژوهشکده فقه نظام در ادامه گفت: از همان ابتدای انقلاب عده‌ای سعی نمودند چهره امام خمینی(ره) را خدشه دار کنند و مردم را از غیر خدا بترسانند و دشمنان را بزرگ جلوه دادند و با دعوت جوانان به لذت‌های پوچ و فرورفتن جوانان در باتلاق شهوت‌ها تلاش داشتند انقلاب را به شکست بکشانند.

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: سه عامل دیگر نبی خدا ، ایجاد اتحاد بین مردم، حفظ استقلال امت اسلام و تربیت نیروهای مؤمن بود که توانست در مقابل دشمنان استقامت نمایند.

وی افزود:  عدم برتری مردم بر یکدیگر و بستن پیمان اخوت، حفظ استقلال امت اسلامی در مقابل بیگانگان و مواظبت از سیطره و نفوذ کفار همگی از اقدامات رسول خدا بود که امام راحل نیز از این اقدامات الهام گرفت.

استاد قرآنی یادآور شد: تربیت و پرورش مجاهدان و نیروهای انقلابی توسط نبی خدا، تربیت عنصرهای جهاد در مقابل دشمن و آوردن نیروهای جوان به میدان و انقلاب شکوهمند در عصر رسول خدا همگی نشان‌گر تلاش‌های ایشان بود.

وی افزود: امام خمینی(ره) دقیقاً این اقدامات را گام‌به‌گام انجام داد و تلاش کرد امت واحده اسلامی را ایجاد کند و عناصر قومیت، ملیت و نژادها را متحد نماید و برادری را در میان آن‌ها تقویت نمود.

رئیس پژوهشکده فقه نظام تأکید کرد: امام خمینی(ره) تلاش کرد استقلال کشور را حفظ و شعار«نه شرقی و نه غربی» را به ملت بیاموزد و عدم وابستگی به قدرت‌های شرقی و غربی را در میان امت نهادینه کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: تربیت جوانان انقلاب در جبهه‌های حق علیه باطل و سنگرهای دفاع و جهاد و مقابله با دشمن، بیدار نمودن ملت در مقابل نقشه‌های شوم دشمنان همگی از اقدامات امام راحل بود.

وی تأکید کرد: اگر بخواهیم این انقلاب را به امام زمان(عج) برسانیم و این پرچم را به دستان مبارک حضرت بسپاریم، لازم است از این عناصر حفاظت کنیم و تفرقه نداشته باشیم و در مقابل دشمن بیدار باشیم و اجازه تسلط دشمن را ندهیم.

استاد حوزه علمیه افزود: به فرموده مقام معظم رهبری، دشمن قابل‌اعتماد نیست و مردم می‌دانند رهبری یک رهبر هوشمند و متصل است به معارف اهل‌بیت(ع) و شاگرد مکتب قرآن است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج ابوالقاسم خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری ، همواره تلاش می‌کنند بین آحاد ملت اتحاد ایجاد کنند و مردم را مقابل دشمن بیدار نگه‌دارند.

وی در پایان گفت: تربیت نیروهای انقلابی و جهادی، مدافعان حرم، سردار سلیمانی‌ها، شهید حججی‌ها که سرمایه‌های اصلی ما هستند در همین انقلاب انجام شده است و اکنون ما باید در مقابل اشرافی گری، تفرقه‌افکنی،  وادادگی در مقابل دشمن و نفوذ دشمن ایستادگی نماییم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha