شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
بزرگداشت دهه فجر

حوزه/ هاشمی با بیان این که جوان مومن انقلابی نسبت به مسائل و عرصه‌های مختلف کشور بی‌تفاوت نخواهد بود و احساس مسئولیت می کند، تصریح کرد: از اساسی‌ترین وظایف جوانان مومن انقلابی این است که روحیه دفاع، احساس مسئولیت و تکلیف در مقابل این کشور و آرمان‌های آن را در خود زنده نگه دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، کرسی آزاداندیشی «چرا و چگونه ماندن در انقلاب اسلامی با توجه به بیانیه گام دوم»، از سوی مدرسه علمیه خواهران حضرت صدیقه فاطمه(سلام الله علیها) گرگان برگزار شد.

خانم ربابه هاشمی با اشاره به هدف و چشم انداز انقلاب اسلامی بیان کرد: انقلاب اسلامی از جنس نهضت انبیاء(علیهم السلام) و دین مبین اسلام  است که آرمان و رسالت اصلی آن نفی نظام سلطه و استکباری حاکم بر جهان و ارائه الگوی برتر فرهنگی و تمدنی براساس مقتضیات فطری بشر و اسلام ناب محمدی برای تحقق و رسیدن به انقلاب جهانی مهدوی است.

وی با بیان این که تحقق کامل اهداف تعیین شده در سند چشم انداز، جامعه را به آرمان‌های انقلاب نزدیک می‌کند، اظهار کرد: سند چشم انداز و بیانیه گام دوم و راهبردهای تحقق کامل آن، موقعیت ایران را از یک قدرت منطقه‌ای نسبی به قدرت بزرگ منطقه‌ای و جهانی ارتقاء می دهد و در نتیجه زمینه پرداختن جدی و مطمئن به آرمـان‌های اسـلامـی و انـقـلابـی در ورای مرزهای جغرافیایی انقلاب را به خوبی فراهم خواهد کرد.

کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: بعد از وقوع انقلاب اسلامی با نگاه به عبرت‌های تاریخ اسلام و وقایع رخداده برای انقلاب و نهضت اسلامی پیامبراسلام(صلی‌الله‌علیه‌ و آله و سلم) و ائمه هدی(علیهم‌السلام)، تداوم انقلاب به عنوان مهمترین مسئولیت پس از انقلاب مطرح است.

هاشمی، سبک زندگی صحیح را عامل تداوم انقلاب دانست و افزود: انقلاب اسلامی موجودیت خود را از حضور مردم دارد؛ لذا، برخورداری مردم از سبک زندگی دینی و رواج ارزش‌های اخلاقی اسلام در جامعه به نحوی که ارزش‌های اصلی جامعه محسوب شود، یکی از ارکان تداوم انقلاب اسلامی است.

وی، راهبرد دشمن را تغییر سبک زندگی برای تغییر در باورها معرفی کرد و گفت: راه مقابله با دشمن، ترویج سبک زندگی دینی و تعمیق و گسترش آن در جامعه توسط علمای دین و حوزه است.

فعال فرهنگی به اهمیت نقش جوانان در گسترش سبک زندگی صحیح و اسلامی اشاره کرد و گفت:  مسئولیت اصلی جهاد، بر عهده جوانان است زیرا جوانان به عنوان قلب تپنده و پیشرو در جامعه، اگر به رعایت سبک زندگی دینی ملتزم باشند، جامعه را هم به دنبال خود حرکت خواهند داد.

هاشمی با بیان این که جوان مومن انقلابی نسبت به مسائل و عرصه‌های مختلف کشور بی تفاوت نخواهد بود و احساس مسئولیت می کند، تصریح کرد: از اساسی‌ترین وظایف جوانان مومن انقلابی این است که روحیه دفاع، احساس مسئولیت و تکلیف در مقابل این کشور و آرمان‌های آن را در خود زنده نگه دارد.

وی در پاسخ به این پرسش که «انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی برای ایران چه کرد؟»، گفت: اهمیت تبیین پیشرفت‌های جمهوری اسلامی و دستاوردهای آن و همچنین مقایسه آنقلاب اسلامی با سایر انقلاب‌ها و مقایسه ایران قبل از انقلاب اسلامی با بعد از انقلاب اسلامی را برای نسل جوان، دوچندان می کند.

هاشمی ادامه داد: یکی از اهداف دشمنان در جنگ نرم علیه انقلاب و جمهوری اسلامی، ایجاد یأس و ناامیدی در جامعه و به‌ویژه در نسل جوان نسبت به آینده از طریق سیاه‌نمایی، بزرگ کردن مشکلات، زیر سؤال بردن و یا کم‌ارزش جلوه دادن دستاوردهای انقلاب و ناکارآمد نشان دادن نظام دینی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha