شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مدیر حوزه علمیه فارس

حوزه/ عضو شورای حوزه علمیه فارس با طرح این سوال که مبانی انقلاب چه چیزهایی است، گفت: بسیاری از مبانی ریشه در آموزه‌های قرآن و عترت دارد، از میان همه حوزه‌های مختلفی که در مباحث مربوط به انقلاب می‌تواند مربوط به بحث قرار گیرد، تحلیل مبانی انقلاب و مستندسازی آن می‌تواند راه گشاتر باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین محمد استوار میمندی پیش از ظهر امروز در افتتاحیه دوره تربیت مبلغ مکتب انقلاب اسلامی که در سالن ولایت حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد، با اشاره به اینکه اگر گزاره هایی را برای مطالعه و مباحثه در رابطه با انقلاب اسلامی بخواهیم در نظر بگیریم چند گزاره را می توان مورد توجه قرار دارد، اظهار داشت: یک گزاره مطالعه تاریخچه قیام ها و انقلاب هایی است که با محوریت توحید در طول تاریخ شکل گرفته و بخش دیگر مبانی انقلاب اسلامی است، آرمان هایی که مبتنی بر یک سری اصول شکل گرفته است و بخش سوم جریان شناسی انقلاب اسلامی و بخش چهارم شناختن شخصیت های موثر انقلاب است.

وی در ادامه با تصریح این‌که برای بصیرت پیدا کردن باید در چهار محور تاریخ، مبانی، جریان شناسی و شخصیت شناسی قدم برداریم، اضافه کرد: از میان این چهار محور کنکاش در مبانی انقلاب بسیار مهم است.

عضو جامعه روحانیت شیراز عنوان کرد: اگر بر مبانی تکیه کنیم بیشتر می توانیم به جنبه های بصیرت افزایی دست پیدا کنیم، گاهی مواقع عده ای در حوزه ترویج ارزش های انقلاب اسلامی با طرح مشکلات مصداقی علیه ما عملیات ایذایی می کنند، که جمع کردن مصادیق دشوار است.

وی با طرح این سوال که مبانی انقلاب چه چیز هایی است، گفت: بسیاری از مبانی ریشه در آموزه های قرآن و عترت دارد.

استاد سطح عالی حوزه علمیه فارس ادامه داد: از میان همه حوزه های مختلفی که در مباحث مربوط به انقلاب می تواند مربوط به بحث قرار گیرد، تحلیل مبانی انقلاب و مستند سازی آن می تواند راه گشاتر باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha