جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ابراز نگرانی پاپ فرانسیس از توهین به شخصیت پیامبر اسلام(ص)

حوزه/ پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان، در پاسخ به نامه آیت الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه نسبت به توهین به ساحت پیامبر اسلام (ص) ابراز نگرانی کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» ، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان در پاسخ به نامه آیت الله اعرافی، نسبت به اهانت به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص) ابراز نگرانی کرده است.

آیت الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه، در ایام میلاد حضرت عیسی علیه السلام نامه‌ای به پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان نوشته و ضمن تبریک میلاد حضرت مسیح(ع) نسبت به مسائل کنونی جهان نکاتی را بیان کرده بود.

در پاسخ به نامه ایشان کاردینال پترو پارولین، نخست وزیر واتیکان به نمایندگی از پاپ نوشت:

با سلام خدمت شما بزرگوار

عالیجناب، شما نگرانی خود را در مورد اهانت‌ها و نفرت‌پراکنی‌های صورت گرفته علیه حضرت محمد (ص) با پدر مقدس، پاپ فرانسیس و اظهارات برخی از مجلات، نویسندگان و شخصیت‌های سیاسی در جوامع مختلف ابراز داشتید.

ایشان پس از توجه دقیق به محتوای نامه شما، از من خواسته‌اند تا نگرانی ایشان را نسبت به افراد آسیب دیده از تعرض و توهین به شخصیت‌ها، نمادها و احساسات مذهبی ابراز کنم.

همانطور که پاپ فرانسیس در نامه دائره المعارف «فراتلی توتی» نوشته‌اند، در زمانه‌ای  که اشکال مختلف عدم تحمل بنیادگرایانه باعث می‌شوند که روابط بین افراد ، گروه‌ها و مردم خدشه دار شوند، ما باید متعهد باشیم که زندگی کنیم و ارزش احترام به دیگران را یاد دهیم ، عشق ما قادر به استقبال از اختلافات، و اولویت بخشیدن عزت هر انسانی نسبت به عقاید، اعتقادات، اعمال و حتی گناهان است »(شماره ۱۹۱).

به این مناسبت هم از طرف ایشان و هم از طرف خودم، احتراما، آرزوهای صمیمانه برای شما خواستار هستم.  

 از پترو پارولین، نخست وزیر واتیکان

به آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه ایران

 از واتیکان ، ۱۰ فوریه ۲۰۲۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رضائی مهر IR ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
    1 0
    مایه تاسف است که آیت الله اعرافی به پاپ نامه می نویسد اما پاسخ را یکی از معاونان یا کاردینالها می دهد. این کار نوعی دست کم گرفتن جایگاه آیت الله اعرافی است.
    • IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
      0 0
      از چنان غیر از چنین عجیب است . نیازمند بازبینی در نگاه و رفتار خودمانیم .