پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
محمد بن سلمان

حوزه/ "محمد العمری" معارض عربستانی و مدیر مرکز رسانه شبه جزیره عربستان گفت: سرنگونی محمد بن سلمان حتمی است و زیاد طول نخواهد کشید.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، "محمد العمری" معارض عربستانی و مدیر مرکز رسانه شبه جزیره عربستان با بیان اینکه سرنگونی محمد بن سلمان حتمی است و زیاد طول نخواهد کشید، گفت: آمریکا در حال حاضر برای تغییر آن کار می کند، امّا به شیوه کودتای نرم کار را پیش می برد و می خواهد حکومت سعودی را حفظ کند.

دولت جو بایدن، به دنبال برکناری تدریجی بن سلمان است

وی اشاره کرد: احتمالاً دولت جو بایدن، گزارش ها و لایحه های دیگری را آماده می کند تا نقش بن سلمان را تضعیف کند و به طور تدریجی منجر به برکناری او شود.

این معارض عربستانی به واکنش بن سلمان به گزارش آمریکا در خصوص ترور جمال خاشقچی اشاره کرد و با بیان اینکه موضع گیری ریاض ضعیف و در حدّ یک بیانیه اعتراض آمیز نرم از سوی وزارت خارجه بود، گفت: این بیانیه متناسب این اتفاق بزرگ نبود و احضار سفیر آمریکا یا انجام هرگونه اقدام اعتراض آمیز خشمناک را به دنبال نداشت.

العمری تأکید کرد: محمد بن سلمان دچار سقوط سیاسی، اخلاقی و اقتصادی شده و در عرصه بین الملل نیز او را قبول ندارند.

محمد بن سلمان در عرف جهان به عنوان قاتل شناخته می شود

همچنین سعد الفقیه معارض عربستانی با بیان اینکه محمد بن سلمان در عرف جهان به عنوان قاتل شناخته شده و بیشتر کشورهای دموکراتیک غرب با او بر این اساس که قاتل و ناقض قانون بین المللی است، تعامل می کنند.، افزود: بن سلمان در قبال اقدامات آمریکا از توقف حمایت از جنگ یمن و خارج کردن جنبش انصارالله از لیست تروریسم تا فشار بر عربستان سعودی برای برداشتن محاصره از قطر، موضع گیری ضعیفی داشته است.

اطلاعات دقیقی در خصوص همکاری بن سلمان برای ترور خاشقجی وجود دارد

وی با اشاره به اینکه سازمان اطلاعات آمریکا اطلاعات دقیقی در خصوص همکاری بن سلمان با برادرش خالد و سعود القحطانی و کوشنر برای رهایی از دست خاشقجی دارد، ادامه داد: بایدن مثل ترامپ به دنبال استفاده از بن سلمان نیست و در اجرای قوانین کنگره در این خصوص درنگ نخواهد کرد و همچنین بایدن به خاطر حمایت مالی و رسانه ای بن سلمان از کمپین انتخاباتی ترامپ، از او کینه شخصی دارد.

مسئله خطرناکتر برای بن سلمان، اجبار او به آزاد کردن شاهزادگان سعودی است

العمری و الفقیه اتفاق نظر دارند که خطرناکترین برگ برنده ای که دولت بایدن علیه بن سلمان به کار می گیرد، فشار برای آزادی شاهزاده های بازدشت شده در زندان است و آزادی شاهزاده هایی مثل "احمد بن عبد العزیز" خطر بزرگی برای بن سلمان به شمار می رود.

الفقیه تصریح کرد: مسئله خطرناکتر برای بن سلمان، تحریم علیه او و اجبار او به آزاد کردن شاهزادگان سعودی به ویژه محمد بن نایف، ترکی عبد الله و احمد بن عبد العزیز و اعطای مصونیت به آنهاست که در آن صورت به آسانی می توانند بن سلمان را سرنگون کنند.

روزنامه آمریکایی "آتلانتیک" گفت: گزارش سازمان اطلاعات و سیاست بایدن، بن سلمان را به تغییر سیاست های خود وادار خواهد کرد و از برجسته ترین سیاستی که با فشار آمریکا باید تغییر یابد، توقف نهایی جنگ یمن است، علی رغم اینکه این مسئله به معنی اقرار به پیروزی انصارالله است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha