دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
دعبل

"دعبل و زلفا"روایتی عاشقانه از آشنایی و زندگی پر فراز و نشیب "دعبل خزاعی"، شاعر اهل بیت(ع) و همسرش زلفاست . در این اثر به دوران امام رضا(ع) نیز به طور ویژه پرداخته شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، یکی از بهترین رمان ها با موضوع مذهبی و البته تِم عاشقانه، رمان شورانگیز و جذاب "دعبل و زلفا" نوشته ی تحسین برانگیز حجت الاسلام و المسلمین مظفر سالاری از نویسندگان خوب حوزوی است که این اثر وی، مورد تمجید رهبر معظم انقلاب نیز قرار گرفته است.

این رمان در واقع روایتی عاشقانه از آشنایی و زندگی پر فراز و نشیب "دعبل خزاعی"، شاعر اهل بیت(ع) و همسر سازش ناپذیرش زلفاست؛ در این کتاب، مقاطعی از زندگی دعبل در زمان امام موسی بن جعفر (ع) و امام رضا (ع) به صورت داستانی مورد توجه قرار گرفته است؛ عشق میان او و زلفا، بستری جذاب برای ماجراهای فراوان این رمان است که نویسنده کوشیده بر اساس داده های تاریخی به بازسازی و بازآفرینی ماجراها و حوادث بپردازد.

حجت الاسلام سالاری خود در این باره در یکی از مصاحبه هایش می گوید: "در این رمان مقطع خوبی از تاریخ انتخاب شده و مسائل اجتماعی و سیاسی دوره علی بن موسی الرضا (ع) تا حدی که امکان بررسی در رمان داشته، مورد تحلیل قرار گرفته است ... این کتاب رمانی با چاشنی عشق و عاشقانگی است که باعث آشنایی با یکسری مسائل مربوط به آن زمان می‌شود، مسائلی که احساس می‌کنیم هنوز هم وجود دارد و از همین حیث کتاب، اثری سازنده است. "

یکی از نقاط جذاب این رمان آن است که نویسنده کوشیده فضاسازی‌های صورت گرفته، مخاطب عام و به خصوص نسل جوان را به تاریخ و زمان گذشته ببرد و فکر و ذهن او را درگیر مسایل مهمی البته با چاشنی داستانی عاشقانه کند.

گفتنی است" دعبل و زلفی" نخستین بار سال ۱۳۹۶ به همت به نشر (انتشارات آستان قدس رضوی) منتشر شد و تاکنون طی این سال ها، چندین بار نیز تجدید چاپ شده و این مساله نشان می دهد که آثاری از این جنس و نیز رمان جذاب" رؤیای نیمه شب" به قلم همین نویسنده تا چه حد می تواند برای عامه مردم و به خصوص جوانان و نوجوانان جذاب و مفید باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha