جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آيت الله شيخ عيسى قاسم

حوزه/ شیخ عیسی قاسم گفت: مردم بحرین از اصلاحات حقیقی دست نمی‌کشند.

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری حوزه، آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر نهضت اسلامی بحرین در بیانیه‌ای اعلام کرد: نیاز بحرین به اصلاحات سریع و فراگیر نیازی حیاتی و ضروری است. منامه نباید برای ورود جدّی به اصلاحات منتظر فشار آمریکا و یا اتحادیه اروپا باشد.

متن بیانیه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اخیرا وزارت خارجه آمریکا رسوایی ها را در خصوص تخلفات و نقض حق و حقوق مدنی و سیاسی در بحرین اعلام کرد، اما سیاست حاکم بر بحرین در قبال این موضع آمریکا -که متحدش محسوب می شود- هیچگونه حرکتی برای تصحیح اوضاع که موقعیت و جایگاه مردم و حقوقشان را به مردم بازگرداند نکرد و حتی یک قدم جدّی برنداشت.

آیا آمریکا با این تناقض بین حرف و عمل سلبی می خواهد به مرم بحرین بگوید که آنها به خوبی از دیکتاتوری و ظلم سیاست حاکمه در منامه آگاهند، با آن موافقند و از آن حمایت می نمایند؟ اگراین نیست پس دلیل این تناقض چیست؟

نیاز بحرین به اصلاحاتِ سریع و فراگیر، نیازی حیاتی و ضروری است که گریزی از آن نیست مردم بحرین هرگز از آن غافل نشده و از کوشش و تلاش برای مطالبه اصلاحات حقیقی دست نخواهند کشید.

مردم بحرین در طول جنبش خود گزینه مسالمت آمیز بودن حرکت و دوری از زبان خشونت، خونریزی، فساد و تخریب را برگزیده اند و این خط ثابت مردم است که تغییری نخواهد کرد.

بر سیاست حاکمه بر منامه (حکومت بحرین) که در حق مردم بسیار کوتاهی کرده و بر آنها ظلم روا داشته و کشور را به ورطه نابودی کشانده شایسته است که برای ورود جدّی به پروسه اصلاحات منتظر موضع فشار هیچ طرفی چه آمریکا و چه اتحادیه اروپا نماند، اصلاحاتی شامل که کشور را از نابودی نجات دهد و به مقتضای حق و آنچه مستلزم مصلحت ملت و سیاست حاکم بر کشور است برگردد.

قطعا ‎سرنوشتی سیاه و فاجعه ای بزرگ در انتظار سیاست هایی است که نمی پذیرند از خطا و اشتباهات خود بازگردند، که نتیجه آن هلاک کشورها و فجایعی بزرگی است و این چه جنایت عظیمی است!

اطمینان و یا ترس هر حکومتی از مردمش حاصل از جنس و نوع سیاستی است که در قبال آنها اتخاذ کرده، (طبعا) از ظلمی که بر آنها کرده می هراسد و یا با رفتار عادلانه ای که داشته در امان است. غیر ممکن است که ظالم از آنکه به او ظلم کرده احساس آرامش و امنیت کند. 

عیسی أحمد قاسم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha