پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
دکتر شاهین صادقی نسب

حوزه/ ارتش جمهوری اسلامی ایران تماماً در خدمت مردم است و در واقع این اصل جدایی‌ناپذیر ارتش است.

شاهین صادقی نسب  در گفت و گو باخبرنگار خبرگزاری حوزه،ضمن گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: اگر بخواهیم یک نگاهی به نام‌گذاری این روز داشته باشیم باید به اواخر سال ۵۸ برگردیم، از همان ابتدای شکل‌گیری انقلاب اسلامی ایران کسانی بودند که در پی تخریب ارتش بودند و صدای آن‌ها برای انحلال ارتش بلند می‌شد.

وی ادامه داد: این بحث‌ها بالا گرفته بود به طوری که کار به جایی رسید در ۲۹ فروردین ماه ۱۳۵۹ رهبر کبیر انقلاب با صدور بیانیه‌ای این روز را به نام روز ارتش نامیدند و خواستند که نیروهای ارتش ایران اسلامی در سرتاسر کشور رژه بروند حتی برخی از نیروها هم در قم در محضر امام خمینی (ره) رژه رفتند و ایشان صراحتاً اعلام کردند که هیچ‌گونه تخریبی علیه ارتش جایز نیست چرا که این ارتش اسلامی است.

صادقی نسب تصریح کرد: بعد از بیانیه امام خمینی (ره) تا حدودی از این تنش‌ها کاسته شد اما بااین‌حال شاهد بودیم که در مجلس اول همچنان کسانی بودند که از طریق دیگری به دنبال تخریب ارتش بودند که در این میان شهید چمران وزیر دفاع وقت به مجلس تشریف می‌آورند و آن دفاع جانانه را از ارتش می‌کنند، شهید چمرانی که پرورش‌یافته خالص مکتب روح‌الله است و بصیرت انقلابی دارد آن‌گونه دفاع می‌کند.

وی افزود: باید گفت ارتش جمهوری اسلامی ایران از همان ابتدا تاکنون سرافرازانه و مقتدرانه از جان، مال و ناموس این سرزمین دفاع کرده است.

پژوهشگر مسائل سیاسی تصریح کرد: با آغاز جنگ تحمیلی نیز از همان سال ۵۹ به‌وضوح مشخص شد که به چه اندازه نیاز به ارتش داشتیم و این در اذهان متواتر می‌شود کسانی که این‌گونه در ماه‌های اول انقلاب به ارتش می‌تاختند گویا برخی از آن‌ها آگاهانه و خائنانه در خط دشمن کار می‌کردند و هدفشان خلع سلاح کشور برای حمله دشمنان به کشور بود.

وی تأکید کرد: در آغاز جنگ تحمیلی نیروهای مختلف ارتش جانانه در برابر دشمن متخاصم و رژیم بعثی مسلح که از حمایت شرق و غرب برخوردار بود، ایستادند و صحنه‌های زیبایی را رقم زدند.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: ارتش باصلابت در همان سال‌های آغازین جنگ نیروی دریایی ارتش عراق را از بین برد و حملات آن را خنثی کرد.

وی افزود: نیروهای هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی با همان بضاعتی که داشتند در هوا و زمین خواب را از دشمنان گرفتند و در تاریخ ماندگار شدند.

وی ابراز داشت: بعد از جنگ تحمیلی نیز باز هم ارتش در کنار سایر نیروهای مسلح در کنار مردم قرار داشتند و در زمان‌های نیاز مانند وقوع سیل، زلزله و سایر حوادث غیرمترقبه وارد عمل شدند.

وی بیان داشت: در واقع ارتش تماماً در خدمت مردم است و در واقع این اصل جدایی‌ناپذیر ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

صادقی نسب در ادامه به توطئه‌های منافقان و دشمنان نظام در طی این سال‌ها اشاره کرد و گفت: یک مسئله‌ای که همواره وجود داشته، صدمه زدن به شاکله نیروهای مسلح است که از طریق ایجاد تفرقه بین برادران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی ایران دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: این خطی است که دشمن همواره دنبال کرده است، همان دشمنی که در ابتدا صحبت از انحلال ارتش می‌کرد امروز همان دشمن در قالب دیگری با عوض‌کردن شکل بین ارتش و سپاه پاسداران تفرقه می‌اندازد.

استاد دانشگاه تهران بیان داشت: در اوایل انقلاب به آن شکل و امروز به شکل دیگری نشان می‌دهد و صحبت از تنش بین سپاه و ارتش می‌کند، درحالی‌که این‌ها ید واحد بوده و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران هستند و در خدمت مردم هستند و افرادی که دنبال تنش بین این دو هستند در خط دشمنان ملت ایران حرکت می‌کنند.

وی تأکید کرد: نیروهای مسلح مکمل و در خدمت یکدیگر هستند و هرکدام مأموریت‌های خاص خودشان را اجرا می‌کنند و هماهنگی‌هایی بسیار خوبی نیز در سطح ستاد کل نیروهای مسلح بوده و هیچ مشکلی نیز به وجود نیامده است.

وی افزود: به عبارت دیگر همان جریانی که در سال‌های نخستین انقلاب صحبت از انحلال ارتش می‌کرد، همان جریانی است که امروز رنگ عوض کرده و در پی ایجاد اختلاف بین سپاه و ارتش است، دو شکل متفاوت اما هدف یکسان که آن هم از بین بردن تمامیت ارضی کشور و تجزیه ایران عزیز است که البته همواره ناکام مانده است.

این کارشناس مسائل سیاسی به پیشرفت‌های نظامی کشورمان اشاره کرد و اظهار داشت: امروز پیشرفت‌هایی که در صنایع نظامی داریم موجب شده که حس غرور و اقتدار ملی به ما دست بدهد.

وی بیان داشت: امروز در جایی قرار داریم که همه تجهیزات نظامی را خودمان تولید می‌کنیم و به این توانمندی افتخار می‌کنیم البته باید بدانیم که توسعه و پیشرفت گام به گام رخ می‌دهد و قطعاً در آینده پیشرفت‌های نظامی در عرصه‌های مختلف را شاهد خواهیم بود.

صادقی خاطرنشان کرد: باید خودباوری خودمان را تقویت کنیم و بدانیم که قادر هستیم در همه زمینه‌ها به پیشرفت‌های مختلفی دست پیدا کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha