پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سیده معصومه طباطبایی

حوزه/ رئیس اداره راهبری واحدهای حوزوی حوزه علمیه خواهران، تقویت ارتباط حوزه های علمیه با بدنه مردم را لازمه اصلاح و رشد جامعه دانست.

سیده معصومه طباطبایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با بیان این که به لطف الهی در سال های اخیر تحول خوبی در حوزه های علمیه خواهران از جمله در مقوله کادرسازی و تربیت و معرفی مدیران جوان، فعال و انقلابی رخ داده است، اظهار داشت: با توجه به تأکیدات خاص مقام معظم رهبری مبنی بر جوان گرایی و تخصص گرایی، این دو محور در رابطه با معرفی و بکارگیری مدیران استانی مورد توجه ویژه قرار گرفته به طوری که با توجه به این مساله بیش از ۷۰ درصد مدیران استانی ما طی سال های اخیر تغییر یافته اند و در عین حال که نیروهای جوان و کارآمدی هستند اما واجد رویکرد تخصصی و سابقه کاری مؤثر می باشند.

وی افزود: از سوی دیگر به لطف الهی امروز ظرفیت بسیار خوبی را در بحث فارغ التحصیلان سطوح عالی حوزه های علمیه خواهران شاهد هستیم و بر این اساس در جذب نیرو برای کادر مدیریتی مدارس و مدیریت های استانی و دیگر قسمت ها، مشکل خاصی نداریم.

وی با بیان این که سیاست مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران، رشد و توسعه سطوح عالی است، گفت: ما به خصوص برای سال جاری در زمینه مقاطع سطح ۳ و ۴ و نیز مراکز تخصصی برنامه های خوبی داریم که به تدریج جزئیات آن ارایه می شود.

طباطبایی همچنین بیان داشت: نکته ای که ما در گزینش مدیران در سال های اخیر لحاظ کرده ایم، این بوده که تخصص و تعهد در کنار هم مدنظر باشد، ضمن آن که به هر حال وقتی ما بتوانیم مدیر خوبی بکارگیری کنیم، طبعاً به این وسیله، زمینه مساعدی برای تحول در مدارس علمیه ایجاد می شود.

وی گفت: در بخش استان ها به ویژه سعی کرده ایم که مدیرانی توانمند، جوان و دغدغه مند و بومی باشند چرا که بر اساس اقتضائات منطقه ای و محلی بهتر می توانند عمل کنند و از سویی چون نیازها را هم بهتر می شناسند، مورد اقبال مردم منطقه نیز قرار می گیرند.

وی افزود: در سال های اخیر، ثمره و برآیند این تحول را به عینه می بینیم که اعتراضات و شکایت ها به حداقل ممکن رسیده و ارتباط مدیران مدارس با مدیران استانی بسیار خوب و مناسب شده و در نتیجه کار هم تشکیلاتی تر و مفید تر شده است

استاد و پژوهشگر حوزه علمیه خواهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که در آستانه انتخابات حساس ریاست جمهوری هستیم، ابراز داشت: به عقیده بنده، مهم ترین رسالت حوزویان به خصوص حوزه های علمیه خواهران در بحث انتخابات این است که از سیره و خط مشی مقام معظم رهبری در این باره الگوگیری کرده و پیروی نمایند، کما این که می دانیم ایشان هیچ گاه به معرفی شخص یا جریان خاصی نمی پردازند بلکه شاخصه ها و آن شاه کلیدهای انتخاب اصلح را بیان می فرمایند و همچنین همگان را به حضوری باشکوه و آگاهانه در پای صندوق های رأی دعوت می کنند.

وی افزود: یک مدیر استانی و مدیر مدرسه در عین حال که باید در اتفاقات سیاسی و فرهنگی و اجتماعی حضور فعال داشته باشد اما نباید سوگیری داشته باشد، چرا که ما معتقدیم حوزه علمیه باید امام و راهبر مردم باشد و با معرفی شاخصه ها و راهبری طلابش بتواند حضور مؤثری در ارتقای بصیرت سیاسی و اجتماعی داشته باشد.

طباطبایی همچنین گفت: از سویی نیاز است که در این فضا اُمیددهی به طلاب و مردم مورد توجه باشد، چرا که دشمن می خواهد نااُمیدی در بین مردم و نسل جوان را پمپاژ کند و ما باید مانع از تحقق این هدف شوم دشمن شویم.

وی اظهار داشت: بنده معتقدم که مدرسه علمیه همچون یک مسجد است و همان کارکردی که مسجد دارد، حوزه علمیه باید در محله، محور و مأمن مردم باشد، چه آن که به هر حال تقویت و توسعه ارتباط حوزه های علمیه با بدنه مردم در رشد و اصلاح جامعه بسیار تأثیرگذار است.

وی در خاتمه گفت: حوزه های علمیه قدیم مورد رجوع و پناهگاه مردم بوده و به حل مشکلات آن ها در عرصه های مختلف اهتمام داشته اند و لذا ما باید زمینه ای مهیا کنیم که حوزه های علمیه جایگاه اصلی خود را بیابند و البته نشانه های خوبی از سراسر کشور در این زمینه داریم و باید ارتباط مردم با حوزه های علمیه چه خواهران و چه برادران را تقویت کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha