جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام عزیزالله فهیمی  عضو هیئت علمی دانشگاه قم

حوزه/عضو هیئت علمی دانشگاه قم گفت: یک نکته بسیار مهم درباره آیت الله شهید مطهری این است که اخلاص والای این استاد و معلم شهید، حقیقتاً به آثار، نفوذ و گستره ی تأثیرگذاری آن برکت عجیبی بخشیده است.

حجت الاسلام و المسلمین عزیزالله فهیمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن گرامیداشت دوازدهم اردیبهشت ماه، سالروز شهادت استاد مطهری و روز معلم ابراز داشت: همین اخلاص و البته دغدغه مندی و مجاهدت علمی شهید مطهری باعث شد پس از گذشت ۴۲ سال از شهادت این بزرگوار، همچنان کتب و آثارشان مورد توجه جدی محافل علمی و حتی عموم مردم باشد.

وی افزود: شهید مطهری، معلم و متفکری بود که چه در حوزه و چه در دانشگاه برپایه تکلیف دینی و انقلابی خویش عمل می کرد و به تعبیر رهبر معظم انقلاب یکی از ویژگی های ممتاز ایشان تولید فکر دینی بود.

این استاد حوزه و دانشگاه همچنین گفت: از دیگر ویژگی های بسیار مهم استاد مطهری این بود که در حلقه درسی و یا کتاب های خویش و نیز سخنرانی ها، مطالب را به شکل ساده و قابل فهم و در عین حال منطقی و استدلالی برای مخاطبان عرضه می کرد به نحوی که معمولاً از بیان اصطلاحات پیچیده و مطالب دشوار پرهیز می کردند.

وی بیان داشت: ایشان در عین حال به نیازها و اولویت های جامعه اشرافیت خوبی داشتند و با توجه به اصل مخاطب شناسی به دنبال پاسخ به همین نیازها بودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha