شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
امام جمعه قزوین

 حوزه / امام جمعه قزوین گفت: از فعالان اهل قلم و رسانه می خواهم که مفسدان زمین خواری که آبروی نظام را می برند و دستشان در جیب بیت المال و مردم است را رسوا کنند. مردم حامی شما هستند و از هیچ چیزی نترسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، امروز در جمع مردم قزوین با اشاره به کشتار کودکان و زنان فلسطینی توسط صهیونیست ها، اظهار کرد: به معنای واقعی کلمه اقدام صهیونیست ها جنون آمیز بود؛ نتانیاهو دیوانه ای است که کاری را انجام می دهد و خودش هم از عواقب اقداماتش آگاهی ندارد.

وی ادامه داد: برخی گفتند نتانیاهو به خاطر باخت ها و نداشتن موقعیت اجتماعی دست به این اقدامات زده تا جامعه شکست های او را فراموش کند و به همین خاطر وارد این ماجرا شده و از همان اول هم مشخص بود که این راه ادامه نمی یابد و سیلی محکم به صورت صهیونیست ها نواخته خواهد شد و یقین داشتیم که صهیونیست ها مجددا با خواری و ذلت شکست را می پذیرند و این مهم تحقق یافت.

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: مسلمانان، فلسطینیان و مردم مظلوم غزه با شکست صهیونیست ها و خواری آنها، جشن گرفته اند و در این شکست آنها فهمیدند که مسلمانان منسجم و قدرتمند هستند و در مراحل بعدی موشک ها قدرتمندتر و روزشمار نابودی آنها تندتر به جریان افتاد.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: بسیار خوشحال هستیم که در آستانه جشن بزرگ آزادسازی خرمشهر قرار داریم. همه پدران، مادران، فرزندان و همسران از رزمندگان حمایت کردند و به خاطر اخلاص مؤمنان بود که امام خمینی(ره) فرمود خرمشهر را خدا آزاد کرد. خدا غزه را نیز از ظلم نجات خواهد داد و سرزمین های اشغالی را آزاد خواهد کرد و این همزمانی آزادسازی خرمشهر با پیروزی مردم غزه و فلسطین جالب توجه است.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین خاطرنشان کرد: گروه های مختلف فلسطینی به رهبری نامه نوشتند و از مواضع ایشان در روز قدس تشکر کردند؛ چرا که آنها هم می دانند این هدایت ها، انسجام بخشی، ایجاد وحدت توحیدی در بین گروه های مبارز، کار رهبر فرزانه انقلاب اسلامی است و این هم جای خوشحالی دارد.

 وی با اشاره به نام نویسی و تایید صلاحیت های کاندیداهای ریاست جمهوری و شوراها، اظهار کرد: انتظار داریم کاندیداها صادقانه به میدان بیایند، فتنه گری نکنند و بازوی دین باشند و باری بر دوش متدینان نشوند و با حیله و نیرنگ به میدان نیایند.

خطیب جمعه قزوین تصریح کرد: آنهایی که در برجام خیانتکار بودند نباید دوباره بیایند با مردم صحبت کنند و مسئولیت بپذیرند و جهنم و عذاب خدا را برای خود بخرند. ما هم باید مراقب باشیم، بصیرت داشته باشیم، مبادا فریب خوریم؛ چرا که امروز تجربه داریم و باید مراقب ابزارهای جدید فریب دشمن باشیم.

وی ادامه داد: یک حرفمان هم به شورای نگهبان است و از این عزیزان می خواهیم با قاطعیتی که همیشه داشته اید، با شجاعتی که همیشه داشته اید، روی مردم حساب کنید و این بار هم با اقتدار کار خود را انجام دهید، این مردم با انقلاب و نظام هستند و مبادا نگران این باشید که مردم حواسشان نیست و به همین خاطر برخی آدم های نالایق را از فیلتر شورای نگهبان عبور دهید.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تأکید بر اینکه به هیچ موضوعی حزبی و جناحی نگاه نمی کنم، خاطرنشان کرد: الحمدلله نیروهای متدین و انقلابی بنایشان بر این است که وحدت و انسجامشان را بالا ببرند و آدم های لایق و شایسته را در انتخابات مورد توجه قرار دهند، آدم هایی که دستشان پاک است، آدم هایی که برای بیت المال کیسه ندوخته اند، آدم هایی که باندی، گروهی و خانوادگی عمل نمی کنند.

وی عنوان کرد: دشمن شروع کرده با منفی بافی ها و دروغ گفتن کاری کند که صندوق ها خلوت بشود، وظیفه یکایک ماست تا بدون نگاه جناحی و حزبی و فقط با محور قرار دادن اصل نظام و مشارکت سالم، پای کار باشیم و کاری کنیم انتخابات با حداکثر مشارکت و حضور مردم عزیز و انقلابی، برگزار شود و نمره قبولی را از امام زمان(عج) و رهبری دریافت کنیم.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین با اشاره به روز بهره وری و مصرف، اظهار کرد: باید دقت کنیم به آب و برقی که مصرف می کنیم با توجه به اینکه کشور با کاهش بارش ها مواجه بوده و تلاش کنیم مصرف آب خانگی، صنعتی و مخصوصا مصرف کشاورزی را کاهش دهیم و به سیستم های نوین آبیاری روی بیاوریم.

خطیب جمعه قزوین افزود: فرونشت زمین موضوع بسیار خطرناکی است و باید تلاش کنیم راهکارهایی اتخاذ کنیم تا با جلوگیری از برداشت های غیر مجاز با حفر چاه ها، جلوی فرونشت ها و آسیب های نظیر آن را بگیریم و تلاش کنیم همه ناظر بر اجرای دقیق قانون در این راستا باشیم تا جلوی سوء استفاده ها گرفته شود.

 وی با اشاره به روز حمایت از خانواده زندانیان، اظهار کرد: برای آزادی زندانیان در ماه مبارک رمضان در استان قزوین قدم های خوبی برداشته شد اما گرفتاری ها بسیار بیشتر از این اقدامات است و لازم است با جدیت بیشتری برای آزادی زندانیان و حمایت از خانواده های آن عزیزان پای کار باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: روز اهدای عضو است و خوب است خانواده کسی که از او قطع امید شده اما عضوش می تواند زندگی دیگری را نجات دهد، با افرادی که نیاز به این اعضا دارند همکاری کنند؛ چرا که باقیات و صالحات است و ان‌شاءالله کوتاهی نکنیم.

امام جمعه قزوین بیان کرد: در ایامی که نماز جمعه برگزار نمی شد، عزیزان در صدا و سیمای استان و دست اندرکاران برنامه ارزشمند سروش آسمانی کاری کردند که چراغ مسجد و جمعه خاموش نماند و با زحمت بسیار این برنامه را به صورت زنده پخش کردند و از دست اندرکارن برنامه سروش آسمانی و همه رسانه ها که همیشه پای کار نشر فرهنگ جمعه بودند، قدردانی می کنم.

وی عنوان کرد: این روزها روز برزگداشت ملاصدرا است که به گردن استان قزوین حق دارد چرا که در مقطعی ایشان در حوزه علمیه قزوین حضور داشت. ایشان شخصیت بزرگی بود که فلسفه مشاء، اشراق، عرفان و کلام که چهار مکتب مهم معرفتی است را به هم متصل کرد و همه را به حکمت متعالیه تبدیل کرد و گام بلند، بزرگ و ارزشمندی در ارتقا فرهنگ معنوی، عرفانی و ایمانی برداشت.

 حجت الاسلام والمسلمین عابدینی خاطرنشان کرد: این ایام شهادت حمزه عموی رسول گرامی اسلام(ص) است. حمزه برای رسول الله(ص) نقش سردار شهید سلیمانی برای رهبری را داشت که نقشی بسیار ارزشمند است.

خطیب جمعه قزوین بیان کرد: در بحث بهداشت و درمان برای کنترل بیماری کرونا مراقب باشیم. الحمدلله اهالی نماز جمعه بیشترین نظم و رعایت را دارند و هرگز نمی خواهند حق الناس به گردنشان بیاید و با رعایت کامل اجازه نمی دهند خودشان عامل انتشار این بیماری باشند.

وی ادامه داد: از عطش برای برگزاری نماز جمعه از سوی مؤمنان قدردانی می کنیم. این عزیزان بسیار به ما تذکر دادند و اعتراض می کردند که کوتاهی می کنید. این اهمیت بسیار مهم است و برای شما عزیزان دعا می کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اضافه کرد: نماز عید فطر با شکوه بسیار خوبی برگزار شد و بحمدالله با حمایت ائمه جماعت، متدینان و مردم با فرهنگ نماز عید فطر و عید قربان تجمیعی برگزار شود که افتخاری برای استان قزوین است.

 امام جمعه قزوین افزود: حضور در عرصه مواساتی بسیار ارزشمند بود که در این ایام هزاران بسته توزیع شد و کارهایی که در استان انجام شد بسیار با برکت و افتخار آمیز بود و بسیاری از مردم و نیازمندان از روی خانواده هایشان شرمنده نشدند و از مردم فرهیخته قدردانی می کنم.

 وی با تسلیت درگذشت خبرنگار عدالت طلب، اهل قیام و قلم و فعال در نشر معارف جمعه، سرکار خانم لیلا امیری، عنوان کرد: این بانو کارهای بسیار اثرگذاری داشت، در مبارزه با مفسده هفت سنگان و زمین خواران، با جدیت پای کار بود و کارهای بسیار اثرگذاری نظیر این مهم را انجام دادند.

 وی ادامه داد: کسانی که در مبارزه با هفت سنگان آمدند گفتم که هفت سنگان کارش در حال انجام است و از آنها خواستم سراغ ده سنگان، صد سنگان و هزار سنگان های دیگری که الان هم در جریان است بروند؛ آدم هایی که در مسئولیت ها هستند و ممکن است ناچار شویم اسمشان را مطرح کنیم.

خطیب جمعه قزوین در پایان گفت: از فعالان اهل قلم و رسانه می خواهم هر کجا این مفسدان زمین خواری که آبروی نظام را می برند و دستشان در جیب بیت المال و مردم است را رسوا کنید. رهبر حامی شماست، این مردم حامی شما هستند و هیچ واهمه نداشته باشیم؛ هر کسی از حق دفاع کند خدا از او حمایت می کند و هر کاری که شیاطین بکنند به آبروی کسی که از حق دفاع کند، افزوده خواهد شد و کسانی که به ناحق و ظلم اقدام می کنند یقین بدانند آبروی نداشته شان از بین می رود و آخرتشان نیز نابود می شود.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha