دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ افتتاحیه سلسله نشست‌های «حضور حداکثری آگاهانه در انتخابات و نقش تشکل‌های دینی»

حوزه/ سلسله نشست‌های «حضور حداکثری آگاهانه در انتخابات و نقش تشکل‌های دینی»، در اداره کل تبلیغات اسلامی استان خوزستان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، سلسله نشست‌های «حضور حداکثری آگاهانه در انتخابات و نقش تشکل‌های دینی»، با حضور مسئولین هیئات مذهبی، مداحان، شاعران آئینی، کانون ملی فرهنگی تبلیغی، انجمن‌های اسلامی، جمعیت بانوان فرهیخته و مؤسسات قرآنی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اداره کل تبلیغات اسلامی استان خوزستان برگزار شد.

در ابتدای این دیدار که با قرائت آیاتی از کلام‌الله مجید آغاز شد علیرضا شفیعی، شاعر اهل‌بیت، با سرودن اشعاری حماسی  مجلس را به وجد آورد.

در ادامه حجت‌الاسلام احسان فرد آقایی، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان، ضمن خوش‌آمد گویی به حاضرین اظهار داشت: ما در یک مقطع بسیار حساس و عجیبی از نظام جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی قرار گرفته‌ایم که کارشناسان از آن به نزاع تمدنی نام می‌برند؛ چراکه تمدن اسلام در این مدتی که از زمان حیاتش می‌گذرد تا به امروزی که پرچم آن به دست ما داده‌شده عملاً در یک نقطه‌ی خیلی حساسی از نزاع با تمدن غرب قرارگرفته و پیروزی در این نزاع گام‌های استواری را می‌طلبد که طبیعتاً وظیفه‌ی ما را نسبت به این مسئله خطیر می‌کند.

وی افزود: بار انقلاب اسلامی در گذشته بر دوش هیئات، مساجد و ظرفیت‌های مردمی بوده و طبیعتاً چیزی که علت محدثه انقلاب بوده علت مبقیه آن نیز می‌تواند باشد و ما در امتداد این نزاع تمدنی طبیعتاً نیازمند حضور همه مردم ازجمله هیئات، مساجد و ظرفیت‌های مردمی هستیم.

حجت‌الاسلام فرد آقایی در پایان گفت: سازمان تبلیغات اسلامی در راستای لبیک به ندای رهبر انقلاب و بدون هیچ موضع‌گیری و طرفداری از کاندیدای خاصی، صرفاً در جهت تقویت حس مشارکت مردم در انتخابات و حضور حداکثری آن‌هم از نوع آگاهانه آن، سلسله نشست‌هایی را بانام «حضور حداکثری آگاهانه در انتخابات و نقش تشکل‌های دینی» طراحی کرده که به فواصل با حضور اساتید بزرگوار برگزار خواهد شد که امروز اولین جلسه از این سلسله جلسات در حال برگزاری است.

همچنین در بخش دیگر این مراسم حجت‌الاسلام‌والمسلمین میر احمدرضا حاجتی، نویسنده کتاب عصر امام خمینی(ره)، ضمن تقدیر از برگزارکنندگان این نشست به آیه قرآنی «قُلْ إِنَّمَا أَعِظُکُم بِوَاحِدَةٍ أَن تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَی وَفُرَادَی؛»، اشاره کرد و اٰبراز داشت: این آیه ازجمله آیاتی است که امام خمینی(ره) در زمان حیاتشان بسیار بر روی آن تکیه داشته‌اند امام خمینی می‌فرمودند خداوند در قرآن تنها یک‌بار موعظه کرده و در آن یک‌بار فقط یک موعظه کرده و آن این است  که دو دو و به‌تنهایی برای خدا به پا خیزید پس ای مردم، ای مداحان، ای هیئتی‌ها و ای شاعران هر جا که هستید پرچم علی بن ابی‌طالب(ع) را به اهتزاز درآورید.

وی در ادامه بر لزوم معرفت به خود و زمانه تأکید کرد و گفت: باید زمانه، میدان نبرد و همچنین خودمان را بشناسیم و فکر نکنیم که ما فقط یک مداح، شاعر و یا یک مسئول هیئت ساده هستم بلکه بدانیم که ما پرچم‌دار اهل‌بیت در این عصر و زمان هستیم. اگر انسان به این معرفت برسد راه را گم نمی‌کند و هیچ‌وقت ناامید نمی‌شود و همیشه قوی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاجتی در پایان خطاب به حاضرین گفت: این انتخابات بسیار سرنوشت‌ساز است و ما وظیفه‌داریم مردم را به مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح تشویق کنیم و به آن‌ها این مطلب را برسانیم که اگر در این سال‌ها دچار مشکلات شده و اذیت شده‌اند به خاطر نظام و انقلاب نیست بلکه به خاطر انتخاب غلط  بوده است.

در پایان این نشست مداحان اهل‌بیت سید علی موسوی و مجتبی مهدی پور به زبان عربی و فارسی بانوای گرمشان در رثای اهل‌بیت  مجلس را به فیض رساندند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha