جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
عمار حکیم

حوزه/ سید عمار حکیم تمامی سازمان های جامعه مدنی را به تشویق ملت عراق به مشارکت گسترده، کارآمد و آگاهانه در انتخابات دعوت کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام سید عمار حکیم رئیس جریان حکمت ملی عراق، تمامی سازمان های جامعه مدنی را به تشویق ملت عراق به مشارکت گسترده، کارآمد و آگاهانه در انتخابات دعوت کرد و گفت: تحریم انتخابات، عقب نشینی از وظیفه و مسئولیت ملّی است.

وی در چهارمین همایش نهاد های جامعه مدنی اشاره کرد: انتخابات حق اساسی تمامی شهروندان است، همچنان که آن یک وظیفه ملّی است که در ساختن کشور و برقراری استقرار آن نقش دارد.

عمار حکیم ادامه داد: تحریم انتخابات یا عدم توجه به آن، نه تنها کوتاه آمدن از حق اساسی شهروند است، بلکه عقب نشینی از وظیفه و مسئولیت ملّی و وجدانی به شمار می رود و مشارکت در آن، کشور را از خطرات و مصیبت ها مصون می دارد.

رئیس جریان حکمت با بیان اینکه با دلخوری و غُر زدن نمی توان امور را اصلاح کرد، افزود: کسانی که به این مسئله بی توجه هستند، دیگران برای آنها تصمیم خواهند گرفت.

وی راه حل را مشارکت گسترده، کارآمد، آگاهانه و درست دانست و بیان داشت: تغییر و اصلاح حاصل خواهد شد.

عمار حکیم در پایان تصریح کرد: دموکراسی برای اینکه اساساً مرتبط با ملت است، می تواند خود را تصحیح کند و اگر انتخاب و مشارکت درست باشد، نتیجه خوبی می دهد، امّا اگر برعکس شود، نتیجه منفی در پی خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha