چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
سید عمار حکیم رئیس جریان حکمت عراق

حوزه/ سید عمار حکیم بر ضرورت تسریع در انتخاب رئیس دولت انتقالی از میان شخصیت های پاکدست، مستقل و به دور از انواع دخالت خارجی تأکید و از بیانیه آیت الله سیستانی در خطبه نماز جمعه کربلا حمایت کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، سید عمار حکیم رئیس جریان حکمت عراق بر ضرورت تسریع در انتخاب رئیس دولت انتقالی از میان شخصیت های پاکدست، مستقل و به دور از انواع دخالت خارجی تأکید کرد و خواستار تصویب قانون انتخاباتی منصف و عادلانه و آمادگی برای انتخابات زود هنگام شد.

سید عمار حکیم در بیانیه خود گفت: ما بر بیانیه آیت الله سیستانی که در خطبه نماز جمعه کربلا قرائت شد از جمله محکومیت انواع خشونت، تخریب و خسارت به اموال عمومی و خصوصی که وجهه شرعی و قانونی ندارد، تأکید می کنیم و از نهاد قضائی می خواهیم تمام کسانی که در خشونت، تخریب، کشتار و ربودن افراد دست داشتند، مجازات کند.

وی افزود: از تظاهرات کنندگان مسالمت آمیز و نیرو های امنیتی می خواهیم عناصر نفوذی را که به دنبال منحرف کردن روند مسالمت آمیز تظاهرات هستند، شناسایی کنند.

عمار حکیم بار دیگر از نقش عشایر عراق در خاموش کردن آتش فتنه و حمایت از آرامش داخلی قدردانی کرد و از نیرو های مسلح در عمل به وظیفه ملی خود در حفظ امنیت معترضان و نهاد های دولتی و اموال عمومی و خصوصی اعلام حمایت نمود.

رئیس جریان حکمت از همگی خواست برای انتخاب رئیس دولت انتقالی عراق از میان شخصیت های پاکدست و مستقل و به دور از دخالت خارجی، تصویب قانون انتخاباتی عادلانه و آمادگی برای انتخابات زودهنگام تلاش کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha