دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
خادمی کوشا

حوزه/ مدیرگروه دانش های وابسته به فقه پژوهشکده فقه و حقوق پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی اهمیت تحقیق درباره «روش ‌های علم اصول فقه» را مورد توجه قرار داد و گفت: تمامی دیدگاه ها، نظریه ها، نتایج فکری و علمی در علم اصول فقه وابسته به روش های این علم است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی خادمی کوشا، اهمیت تحقیق درباره «روش ‌های علم اصول فقه» را مورد توجه قرار داد و با بیان اینکه تمامی دیدگاه ‌ها، نظریه ها، نتایج فکری و علمی در علم اصول فقه وابسته به روش های این علم است، اظهار داشت: روش ‌ها در علم اصول فقه مانند علوم دیگر تعیین کننده مسیر حرکت هستند و دگرگونی ‌های روشی موجب تغییرات در مسیر و در نتایج مباحث می‌شوند.

وی ادامه داد: در حقیقت تمامی دیدگاه ‌ها و نظریه ها و نتایج فکری و علمی در علم اصول فقه به روش های آنها باز می ‌گردد، آنگاه روش ‌شناسی علم اصول فقه ما را بر تقویت و تتمیم و تکمیل و اصلاح آنها توانمند می ‌سازد و آنها قهرا موجب تتمیم و تکمیل و اصلاح مسیر استنباط دین و نتایج حاصل می شود.

مدیرگروه دانش های وابسته به فقه پژوهشکده فقه و حقوق پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: این هدف اصلی تحقیقات روش ‌شناسی علم اصول فقه است، اگر چه راه پر دامنه و فراز و نشیبی است که امثال این تحقیق می ‌تواند گامی آغازین در این مسیر باشد.

شایان ذکر است: این پژوهش در گروه دانش های وابسته به فقه توسط حجت الاسلام والمسلمین اردستانی در حال انجام است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha