جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شعبانی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در همدان، رهبر معظم انقلاب را بهترین مفسر نظرات و آرمان‌های امام خمینی(ره) عنوان کرد و گفت: امروز لازم است تا اخلاق سیاسی رهبر معظم انقلاب را به عنوان سر مشق عملکرد همه مردم و مسئولان در عرصه‌های مختلف انتخاب کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، صبح امروز در جمع نخبگان شهرستان بهار، با اشاره به سابقه شهرستان بهار و علما و شهدا این منطقه، اظهار داشت: شهر بهار مایه افتخار ما است که امروز لازم است نسل جوان مسیری را که علمای بزرگ این منطقه همچون شیخ محمد بهاری آن را ترسیم کرده‌اند را ادامه دهند و استمرار ببخشند.

وی با بیان اینکه در این جلسات مسئولان باید بیشتر شنونده باشند، گفت: گاهی لازم است تا مسئولان راهکارهایی که جوانان و نخبگان مطرح می‌کنند را گوش دهند و به آن عمل کنند.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه نه تنها نسل جوان که جامعه ما باید مبانی و آرمان‌های امام خمینی(ره) را مورد مطالعه قرار دهد و در جامعه تبیین شود، خاطر نشان کرد: فلسفه سیاسی اسلام و توجه به مبانی فکری و نظری قبل از حضور در میدان، مسائل مهمی و ضروری است که باید در جامعه مطرح و به درستی تبیین شود.

وی افزود: اگر فردی همچون شهید سلیمانی چه در دوران حیاط و چه با شهادت خود ایجاد کننده تحول در جامعه می‌شود، به این خاطر است که قبل از ورود به میدان، اندیشه و جهان بینی او اصلاح شده است و پس از آنکه فکرش منطبق بر ضوابط شده، پا در عرصه میدان گذاشته است.

نماینده ولی فقیه در همدان عدم وجود جهانی بینی درست را زمینه ساز انحراف انسان دانست و یادآور شد: در طول تاریخ انقلاب، برخی از افراد را مشاهده می‌کنیم با وجود آنکه در اوایل انقلاب جز انقلابیون و فعالان مبارزه بودند، اما پس از سال‌ها با انقلاب زاویه پیدا کردند، که علت این مسئله را باید در نبود مبانی فکری عمیق در وجود آنها بدانیم.

وی با بیان اینکه فلسفه، فقه و اخلاق سیاسی امام خمینی(ره) باید در جامعه بیان و تبیین شود، گفت: امروز در ایام انتخابات قرار داریم، ایامی که باید نسبت به اخلاق سیاسی که بارها مورد تاکید بنیان گذار انقلاب اسلامی بوده توجه کرد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی تصریح کرد: اخلاق اسلامی به این معنی است که فرد نباید به دلیل جناح بازی و یا منفعت شخصی از رای به اصلح بپرهیزد و یا آنکه فرد دیگری به قدرت برسد، انسان دنیا و آخرت خود را تباه کند.

وی رهبر معظم انقلاب را بهترین مفسر نظرات و آرمان‌های امام خمینی(ره) عنوان کرد و اظهار داشت: امروز لازم است تا اخلاق سیاسی رهبر معظم انقلاب را به عنوان سر مشق عملکرد همه مردم و مسئولان در عرصه‌های مختلف انتخاب کنیم.

امام جمعه همدان با اشاره به نقش نخبگان در دعوت از مردم برای حضور در پای صندوق‌های رای و مشارکت حداکثری، یادآور شد: مشارکت حداکثری و انتخاب یک دولت قوی که دارای همراهی مردم است، می‌تواند بزرگترین پشتوانه برای دولت آینده برای رفع مشکلات و حضور در عرصه‌های بین‌المللی باشد.

وی با تاکید بر اینکه در کنار حضور حداکثری باید، به فرد اصلح نیز رای دهیم، گفت: رئیس جمهور به تنهایی کشور را اداره نمی‌کند، بنابراین تیم مدیریتی که در کنار این فرد حضور دارند نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و لذا فرد اصلح باید با تیمی قوی و برنامه دقیق پا در این عرصه بگذارد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اهمیت توجه به مسائل معنوی در جامعه، مطرح کرد: این وعده الهی است که اِنّ مَعَ العُسْرِ یسْراً، اما شرط تحقق آن پیوند جامعه و مردم با مسائل معنوی و داشتن اعتقاد قلبی به این مهم است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha