جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 963856
۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۷
حجت الاسلام موسوی نسب

حوزه/کتاب فلسفه علائم ظهور به قلم حجت‌الاسلام‌ موسوی نسب، مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود شعبه خراسان رضوی در آستانه میلاد امام رضا (ع) منتشر شد.

حجت‌الاسلام‌ سید جعفر موسوی نسب، مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، پیرامون کتاب فلسفه علائم ظهور، گفت: این کتاب در ۲۸۸ صفحه پیرامون مفاهیم و کلیات فلسفه و علائم ظهور، تحلیل کلی گونه‌ها و ویژگی‌های علائم ظهور، فلسفه علائم اختصاصی ظهور پرداخته است.

مولف کتاب فلسفه علائم ظهور ادامه داد: فرهنگ مهدوی فرهنگ متعالی است که نویدبخش نظم عادلانه جهانی در پرتو انسان کامل و بر مبنای اسلام راستین است ائمه معصومین (علیهم‌السلام) به‌اندازه فهم و درک مخاطب برخی از مشخصات و مختصات آن را بیان کرده است.

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) خراسان رضوی اظهار کرد: مهدویت یک مفهوم بسیار اصیل محکم و ریشه‌داری است که درگذر زمان ممکن است مورد سوءاستفاده دشمنان داخلی و خارجی اسلام واقع شود و خرافاتی درباره آن شکل گیرد.

وی افزود: مخصوصاً با توجه به حجم عظیم روایات علائم ظهور در منابع اهل سنت و تشیع و احتمال وجود جعل و برداشت‌های ناصحیح و یا سوءاستفاده از این روایات وجود دارد.

مولف کتاب فلسفه علائم ظهور بابیان اینکه اطلاع از فلسفه و نشانه‌های ظهور علاوه بر آن‌که به حس کنجکاوی انسان‌ها پاسخ می‌دهد، ثمره‌ها و برکت‌های مهم‌تری را نیز به دنبال دارد، در ادامه به فواید فلسفه علائم ظهور اشاره کرد و افزود: یقین به علم غیب، افزایش امید به وقوع و قرب ظهور، نزدیکی ظهور، شناسایی جایگاه خود در نقش و پازل هستی، آمادگی برای مواجهه با آسیب‌ها و فتنه‌ها، شناسایی و ریشه‌یابی دقیق‌تر مشکل‌هاوبحران‌ها ، افزایش معرفت و بصیرت الگو گیری و عبرت‌آموزی ازجمله فواید و اهداف نگارش این کتاب بیان کرد.

گفتنی است، کتاب فلسفه علائم ظهور در ۲۸۸ صفحه به قلم حجت‌الاسلام‌ سید جعفر موسوی نسب، طراح جلد و صفحه‌آرایی عباس فریدی و انتشارات وفایی، خردادماه ۱۴۰۰ در آستانه میلاد حضرت رضا (ع) منتشر شد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه این کتاب از بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) شعبه خراسان رضوی با شماره ۰۵۱۳۲۲۳۱۳۳۹ تماس گرفته و از سراسر کشور خریداری نمایند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha