جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کتابخانه

حوزه/ سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان بوشهر خاطرنشان کرد: هرچه کتابخانه ها زنده تر و پویاتر باشند، آسیب های اجتماعی کمتری را در جامعه شاهد خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، عباس نعمتی سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان بوشهر امروز در نشست مشترک مسئولین کتابخانه های عمومی بوشهر با موسسه صنعتی شهید محلاتی بوشهر در کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر گفت: کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر به عنوان تنها کتابخانه استاندارد استان در زمانی که دولت با کمترین برخورداری مالی مواجه بوده است به بهره برداری رسیده و در چرخه خدمت رسانی به مردم شریف بوشهر قرار گرفته است.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان بوشهر خاطرنشان کرد: هرچه کتابخانه ها زنده‌تر و پویاتر باشند، آسیب های اجتماعی کمتری را در جامعه شاهد خواهیم بود.

نعمتی گفت: کتابخانه های عمومی از مراکزی هستند که خدمات خود را مستقیم و بدون واسطه به مراجعین خود ارائه می دهند و تنها دغدغه مندی و خواسته ما از مردم بوشهر این است که بهره حداکثری را از این امکانات  ببرند.

وی بیان داشت: امکانات کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر در خدمت پرسنل و خانواده مجموعه صنعتی شهید محلاتی خواهد بود و در راستای همکاری دوجانبه با این موسسه صنعتی، خدمات و تخفیف مناسبی را به این جامعه هدف ارائه خواهیم داد.

وی تصریح کرد: یکی از موهبت ها و افتخارات کتابخانه‌های عمومی این است که خانواده ها با امنیت و اطمینان خاطر فرزندان خود را به این مراکز فرهنگی می فرستند.

همچنین علی دارابی، مدیرعامل موسسه صنعتی شهید محلاتی نیز در ادامه این جلسه بیان داشت: موسسه شهید محلاتی با 800 نفر پرسنل، در زمینه ساخت و تعمیرات شناورهای نظامی مردمی و سازمانها در حال خدمات رسانی است. 

وی با بیان اینکه هزینه کردن در حوزه کتاب و کتابخوانی فایده ، سود و سرمایه گذاری است که در آینده شاهد تأثیرات آن خواهیم بود افزود: آسیب های اجتماعی فعلی که در جامعه ظهور و بروز کرده است یکی از نشانه‌های سرانه پایین مطالعه در افراد جامعه است.

در ادامه حجت الاسلام بهروز اکبری، نماینده ولی فقیه در موسسه شهید محلاتی  نیز گفت: هدف از خلقت انسان، رشد و تعالی است و کتاب و کتابخانه مهم‌ترین رکن و اثری که دارد این است که در تربیت و رشد انسان تاثیر مستقیم دارد.

وی با اشاره به فرمایش امیرالمومنین علی(ع) که فرمود «هر کسی که آگاهی داشته باشد خودش را از هلاکت نجات می دهد» گفت: اگر ارتباط بین کتابخانه و نسل جوان برقرار و مستمر شود مصداق همین حدیث امیرالمومنین(ع) است که در امتداد آن تهدیدهایی که جوانها و خانواده ها را  بخاطر عدم معرفت و شناخت مورد هجمه قرار داده است را به فرصت تبدیل و فرد و جامعه را از گمراهی نجات خواهد داد.

گفتنی است در پایان این جلسه از بخشهای مختلف کتابخانه و نحوه خدمت دهی به اعضا در این مرکز فرهنگی بازدید به عمل آمد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha