سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
کتاب

حوزه/ کتاب «قاعده حرمت اعانه بر اثم» نوشته سید مجتبی نورمفیدی به همت مؤسسه بوستان کتاب منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، کتاب «قاعده حرمت اعانه بر اثم» نوشته سید مجتبی نورمفیدی به همت مؤسسه بوستان کتاب در ۱۶۸ صفحه منتشر شد.

عصیان و نافرمانی خداوند متعال در هر سطحی، مغضوب درگاه الهی است؛ هر گناهی افزون بر احکام مانند وجوب توبه، آثار دنیوی و اخروی نیز در پی دارد، از این رو، یاری رساندن به دیگران برای انجام گناه و فراهم کردن زمینه معصیت موضوعی پر اهمیت بوده و هست و به همین دلیل، بررسی حکم آن در قالب یک قاعده فقهی تحت عنوان «حرمت اعانه بر اثم» مطرح شده است.

این مسئله در عرصه‌های عمومی و اجتماعی همچنان به چشم می خورد و کثرت همین پدیده تبدیل به دغدغه شده است تا نویسنده اثر حاضر را به سامان برساند.

کتاب «قاعده حرمت اعانه بر اثم» از پنج فصل تشکیل شده و نویسنده محترم در فصل نخست با ذکر چند مقدمه، پیشینه، اهمیت و تنقیح موضوع بحث را مورد توجه قرار داده است.

وی در فصل دوم به مفهوم شناسی قاعده حرمت اعانه بر اثم پرداخته و ضمن آن مباحثی همچون «مفهوم اعانه»، «اقوال در معنای اصطلاحی اعانه» و «بررسی جهات پنج گانه در مفهوم اعانه» را تبیین کرده است.

در فصل سوم این کتاب، ادله «قاعده حرمت اعانه بر اثم» از طریق بررسی آیات مرتبط و در فصل چهارم آن ادله سنت، اجماع، عقل و سیره این قاعده مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

در فصل نهایی این کتاب هم با عنوان «تطبیقات قاعده»، مباحثی همچون بیع العنب ممن یصرفه خمرا»، «بیع الخشب او مادة اخری لمن یصنعه صلیبا او صنما» و مواردی از این دست بررسی شده است.

علاقه مندان با خرید اینترنتی این کتاب از طریق نشانی اینترنتی مؤسسه بوستان کتاب به آدرس www.bustaneketab.com  می توانند از تخفیف ۲۰ درصدی اثر مذکور بهره مند شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha