پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
غدیر

حوزه/ نماینده ولی فقیه در هرمزگان با بیان اینکه باید مردم را پایبند غدیر کنیم گفت: از فرصت فضای مجازی باید برای تبیین غدیر استفاده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده، نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، عصر امروز در نشست هم اندیشی دهه امامت و ولایت هرمزگان اظهارداشت: شرایط در استان هرمزگان به واسطه شیوع ویروس کرونا شرایط خاصی بوده و با این وجود نمی توان کاری در رابطه با غدیر انجام نداد؛ از این رو با ملاحظه مسائل مربوط به کرونا، باید کارها را پیش بریم.

وی افزود: فضای مجازی فرصتی است که می توان از آن برای تبیین غدیر در جامعه استفاده کرد؛ قطعا باید از این فرصت بیشتر اجازه شود؛ امسال همایش غدیر برگزار نخواهد شد لذا بایستی فعالیت ها را در فضای مجازی گسترش دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده عنوان کرد: بعد از حوزه مجازی در حوزه انعکاس رسانه ای هم باید تلاش شود که بسیار دارای اهمیت است؛ برنامه های فاخر باید مورد تشویق قرار گیرد و ثبت شود و همچنین پوشش مناسبی در رسانه ها انجام شود.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان تصریح کرد: بنیاد غدیر از شهرستان های استان غفلت نکند به موازات برنامه هایی که در مرکز استان دارد؛ مشابه آن ها را در شهرستان ها نیز اجرا کند.

وی ادامه داد: مشکلی که در حوزه غدیر داریم این است که نتوانسته ایم غدیر را تبدیل به یک فرهنگ عمومی کنیم و به همین دلیل است که در غدیر مردم به صورت اتوماتیک پای کار نمی آیند؛ لذا لازم است به سراغ آن ها بروید.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده ابراز داشت: در بحث اطعام هیچ مناسبتی مانند غدیر نداریم که سفارش و امر شده باشد؛ برای عاشورا دستور نداریم اما برای غدیر روایات فراوانی داریم که توصیه و تاکید شده است که اطعام به صورت جدی دنبال شود.

وی تاکیدکرد: در بحث غدیر باید توجه داشته باشیم که کار مردمی دنبال شود و اگر مردمی انجام ندادیم کار به صورت پایدار پیش نخواهد رفت و در سال‌های آینده به دلیل عدم همراهی ادارات و بنگاه های اقتصادی متوقف خواهد شد.

امام جمعه بندرعباس تصریح کرد: اطعام غدیر مردم را به گود می کشاند؛ خیلی ها از طریق پلوی امام حسین(ع) جذب دستگاه ابی عبدالله(ع) شدند و به برکت اطعام غدیر نیز مردم را می توان پایبند غدیر کرد.


انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha