جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دیدار رئیس دستگاه قضا با مراجع و علما

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی با استقبال از اظهارات رئیس دستگاه قضا برای جذب قضات از حوزه‌های علمیه، اظهار داشتند: متأسفانه جریان‌هایی به وجود آمده که حوزه را کنار زده‌اند و آنگونه که باید و شاید، به حوزه توجه نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،حضرت آیت الله نوری همدانی امروز در دیدار حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای که در دفتر این مرجع تقلید در قم برگزار شد، با تبریک انتصاب وی به ریاست قوه قضائیه و آرزوی موفقیت در این مسئولیت خطیر، از نامه ۵۳ نهج‌البلاغه که حضرت علی (ع) خطاب به مالک اشتر نوشته‌اند، به‌عنوان عالی‌ترین منشور حکومتی یاد کردند که باید ملاک عمل همه مسئولان باشد.

این مرجع تقلید گفتند: بر اساس دستور حضرت امیر، باید افراد با ایمان و فاضل از نظر علمی و اخلاقی را برای قضاوت انتخاب کرد تا هرگز دچار تطور و خدشه نشوند.

حضرت آیت‌الله  نوری همدانی از پایداری و استقامت در مسیر حق و عدالت و برخورداری از قاطعیت به‌عنوان ویژگی‌های قاضی یاد کرد و افزودند: کسی که قضاوت می‌کند باید متقی و صبور باشد تا در برابر ناملایمات، حکمش را تغییر ندهد و در برابر امیال دنیوی سست نشود.

این مرجع تقلید با استقبال از اظهارات رئیس دستگاه قضا برای جذب قضات از حوزه‌های علمیه، اظهار داشتند: متأسفانه جریان‌هایی به وجود آمده که حوزه را کنار زده‌اند و آنگونه که باید و شاید، به حوزه توجه نمی‌شود.

ایشان ادامه دادند:سالی چندین بار در دانشگاه ها تشویق ها و جایزه هاست و البته باید باشد اما در حوزه، افراد استعداد یکسانی ندارند و لذا تشویق کردن و تربیت کردن طلاب کار آسانی نیست. باید راهکارهایی برای توجه بیشتر به حوزه ها اندیشیده شود. امروز دشمنان فراوانی داریم که همه امکانات خود را برای کوبیدن اسلام به کار گرفتند، ما باید باهم متحد باشیم و موانع انقلاب را کنار بزنیم و از نهج البلاغه و معارف قرآن بیش از این استفاده کنیم.

حضرت آیت‌الله  نوری همدانی افزودند: حوزه آمادگی دارد با تربیت قاضی دستگاه قضا را در تأمین نیروی انسانی مورد نیازش یاری دهد، اما لازم است برای برنامه‌ریزی بهتر، جلسات مشترک هم‌اندیشی‌هایی صورت گیرد.

ایشان گفتند: امروز دشمنان فراوانی هستند که همه امکانات را برای هجمه به اسلام به کار گرفته‌اند که باید در برابر آن‌ها متحد و مجهز شویم.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی همچنین با ابراز خرسندی از مواضع رئیس دستگاه قضا برای رفع مشکلات مردم از طریق حمایت از تولید و حل معضل بیکاری ابراز امیدواری کرد با همدلی همه بخش ها، فضای انقلابی برای خدمت به مردم به وجود آید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha