جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سفر نماینده ولی فقیه در استان همدان به ملایر

حوزه / امام جمعه همدان گفت: هرچند دولت فعلی در هفته‌های آخر مسئولیت خود قرار دارد، اما این دلیل نمی‌شود تا از زیر بار مسئولیت خود شانه خالی کند و لذا انتظار بر این بود که در شرایط موجود، دولت فعلی، شخص رئیس جمهور، معاونان و وزرا در کنار مردم و در خود خوزستان حضور داشته و از نزدیک با مردم صحبت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی، سیاسی جمعه همدان ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا، با اشاره به قرار گرفتن استان در وضعیت قرمز کرونایی، اظهار داشت: بر اساس آخرین مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، نماز جمعه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هر شرایطی، حتی در وضعیت قرمز نیز برگزار خواهد شد.

وی با تاکید بر لزوم سرعت بخشیدن به امر واکسیناسیون در سراسر کشور، یادآور شد: صبح امروز نیز رهبر معظم انقلاب پس از دریافت واکسن، بر این موضوع تاکید کردند و با اشاره به مشکلاتی که در حوزه واکسن به وجود آمده و فروشندگانی که در وعده خود بدعهدی کرده‌اند، ابراز امیدواری کردند که هر چه سریعتر این مشکلات برطرف شود.

اعتراضات به حق مردم خوزستان باید توسط مسئولان شنیده شود

نماینده ولی فقیه در همدان، در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه مشکلات مردم خوزستان باید توسط مسئولان شنیده و در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود، گفت: همان طور که رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند، اعتراضات مردم، اعتراضاتی وارد است و از آنجایی که خوزستان با مشکلات فراوانی روبرو است باید چند کار اساسی توسط دولت فعلی و دولت آینده برای حل مشکلات صورت گیرد.

وی افزود: هرچند دولت فعلی در هفته‌های آخر مسئولیت خود قرار دارد، اما این دلیل نمی‌شود تا از زیر بار مسئولیت خود شانه خالی کند و لذا انتظار بر این بود که در شرایط موجود، دولت فعلی، شخص رئیس جمهور، معاونان و وزرا در کنار مردم و در خود خوزستان حضور داشته باشند و از نزدیک با مردم صحبت کنند.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه مشکلات این مناطق باید به صورت تخصصی و زیر بنایی باید حل شود، یادآور شد: دولت آینده باید با انتخاب یک استاندار با برنامه و توانا نه در خوزستان که در برخی استان‌ها که دچار عقب‌افتادگی هستند، به دنبال رفع مشکلات و فراهم کردن شرایط پیشرفت در همان استان باشد.

وی با بیان اینکه برای رفع مشکلات، نیازمند برنامه‌ریزی‌ طولانی‌مدت و اساسی در کشور هستیم، گفت: اگر این مشکلات و مشکلاتی از این دست را به صورت مقطعی برطرف کنیم، قطعا سال‌های آینده نیز با این مشکلات روبرو خواهیم شد و باید به جای واگذار کردن کشور به دست تقدیر، آن را با تدبیر اداره کرد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی تمرکز زدایی و توزیع عادلانه را جز سیاست‌های اصلی دولت آینده برشمرد و مطرح کرد: تلاش دولت آینده باید بر این باشد که رشد اقتصادی متوازنی را در کشور رقم زند.

وی با تقدیر از اقدامات سپاه پاسداران در حل مشکلات آب شرب خوزستان بر لزوم استمرار این فعالیت‌ها تاکید کرد و گفت: لازم است تا خیرین نیز در این عرصه ورود کنند و برای تهیه تانکرهای آب با سپاه و گروه‌های جهادی همکاری کنند.

امام جمعه همدان با بین اینکه دشمن به دنبال سو استفاده از شرایط موجود و به حاشیه بردن مطالبات به حق مردم خوزستان است، خاطر نشان کرد: مردم عزیز خوزستان باید مراقب سو استفاده‌ دشمنان این آب و خاک باشند که تلاش می‌کنند اعتراضات به حق مردم را به حاشیه ببرند، که البته این مشکلات برطرف می‌شود و خار چشمان دشمنان خواهد شد.

دولت جلوی افزایش قیمت از بگیرد

وی در ادامه با گلایه از افرایش قیمت برخی از اجناس در بازار، عنوان کرد: دولت باید با دقت و نظارت بیشتر در این عرصه، جلوی رشد قیمت‌ها را بگیرد و لازم است که از یکجا این روند متوقف شود.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه دولت باید تا آخرین روز کاری خود دست از سعی و تلاش برندارد، گفت: دولت نباید تعطیل شود و از انجام وظایف خود غافل شود و باید تا آخرین ساعت مدیریت خود، وظایف محوله را به درستی انجام دهد.

نماز جمعه، نماد پیوند سیاست و دیانت و اجتماع سیاسی جامعه است

نماینده ولی فقیه در همدان با گرامیداشت اقامه اولین نماز جمعه در کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ارتقای دینداری و بصیرت را از اصلی‌ترین دستاوردهای این فریضه الهی در کشور دانست و یادآور شد: نماز جمعه، نماد پیوند سیاست و دیانت و اجتماع سیاسی جامعه اسلامی است که افزایش سرمایه اجتماعی را در جامعه به دنبال دارد.

وی با اشاره به اهمیت نماز جمعه و میزان توجه اهل بیت(علیهم السلام) نسبت به این فریضه الهی، خاطر نشان کرد: پیامبر گرامی اسلام(ص) افرادی را که توان رفتن به حج نداشتند را تشویق به شرکت در نماز جمعه می‌کردند و در دوران حکومت امیرالمومنین(ع) نیز حضور زندانیان در نماز جمعه زمینه ساز آزادی آنها می‌شد.

همه مردم باید خود را مبلغ غدیر بدانند

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه پیامبر اسلام(ص) در غدیر، یک امر الهی را به مردم ابلاغ کردند، اظهار داشت: ولایت علی(ع) امری واجب است و مردم باید آن را به فرزندان خود نسل به نسل بگویند و لازم است تا همه مردم خود را مبلغ غدیر بدانند و با رفتار خود در گوشه گوشه این شهر نشان دهیم که نزدیک ایام عید غدیر و این عید بزرگ هستیم.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا عملیات مرصاد به رشادت‌های پرسنل سایت سوباشی همدان اشاره کرد و ابراز داشت: در عملیات مرصاد، ۱۹ نفر از افراد حاضر در سایت سوباشی که مسئولیت حمایت هوایی در این عملیات را بر عهده داشتند به شهادت رسیدند، که لازم است یاد این عزیزان را گرامی بداریم و مسئولان شهری نیز در نامگذاری معابر شهری، یاد شهدای سوباشی و خلبانان پایگاه نوژه را در دستور کار خود قرار دهند.

نماینده ولی فقیه در همدان در پایان با بیان اینکه در شرایط فعلی لازم است تا مسئولان با تدبیر خود از قطعی برق جلوگیری کنند، یادآور شد: در کنار مسئولان مردم نیز باید با مصرف صحیح و صرفه‌جویی در مصرف برق، مسئولان را در این راه همراهی کنند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha