پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به لزوم همکاری و همراهی همه دستگاه‌ها و نهادها برای مقابله با شیوع این بیماری، گفت: مصلاها و تمام امکانات ستاد نماز جمعه و حوزه‌های علمیه استان در اختیار مسئولان و کادر درمانی است و از واکسیناسیون تا برگزاری رزمایش کمک‌های مومنانه می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی، ظهر امروز در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه همدان، ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا با اشاره به فرمایشات روز گذشته رهبر معظم انقلاب، اظهار داشت: همان طور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند، کرونا امروز مسأله اول کشور است و لازم است تا برای مقابله با آن در حوزه واکسن، چه خرید از خارج و چه تولید داخل، شاهد سرعت عمل بیشتری از مسئولان باشیم.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان به جای فرافکنی و مقصر دانستن دیگران باید برای خروج از بحران سریعا اقدامات لازم را انجام دهند، گفت: کشور امروز در وضعیت بسیار سختی قرار دارد و روزانه شاهد از دست بسیاری از هموطنانمان هستیم، در حالی که حتی از دست دادن یک نفر هم رنج‌آور و عذاب آور است.

نماینده ولی فقیه در همدان با بیان اینکه مردم نیز باید با مراقبت و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی محافظ جان خود و عزیزانشان باشند، مطرح کرد: در کشورهایی که واکسیناسیون در آنجا انجام شده نیز بازهم شاهد ابتلا مردم به این بیماری هستیم و این یعنی مهم‌ترین راه، رعایت مسائل بهداشتی است.

در برگزاری مراسم ها تابع تصمیم ستاد ملی کرونا هستیم

وی به نحوه برگزاری مراسم های مذهبی اشاره کرد و گفت: مراسم‌های عزاداری در کاهش آلام جامعه و تقویت روحیه اجتماعی تأثیرگذار است اما باید تمامی آنها بر اساس رعایت شیوه نامه‌ها برگزار شود، چرا که حفظ جان انسان‌ها از واجبات دینی است.

امام جمعه همدان افزود: مراسمات عزاداری باید در حد امکان در فضای باز برگزار شود و تلاش شود تا حدود ساعت ۱۱ شب به پایان برسد تا مزاحمتی برای مردم ایجاد نشود.

وی با تاکید بر اینکه برگزاری عزاداری باید به نحوی باشد که بهانه‌ای برای تخریب به دست دشمن داده نشود، یادآور شد: دشمن چشم دیدن برگزاری اینگونه مراسم‌ها را ندارد، بنابراین لازم است تا متولیان با سعه صدر نسبت به رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌ها نظارت جدی داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با تقدیر از مجاهدت کادر درمان در عرصه مقابله با بیماری کرونا، خاطر نشان کرد: کادر درمانی واقعا در شرایط سختی قرار دارند و باید مردم و مسئولان شرایط آنها را درک کنند.

وی با بیان اینکه در برگزاری نماز جمعه تابع تصمیم ستاد ملی کرونا هستیم، گفت: هر تصمیمی که در رابطه با نماز جمعه و هیأت‌های مذهبی توسط ستاد و کارشناسان گرفته شود، ما تابع آن خواهیم بود.

امام جمعه همدان با اشاره به لزوم همکاری و همراهی همه دستگاه‌ها و نهادها برای مقابله با شیوع این بیماری، اظهار داشت: مصلی‌ها و تمام امکانات ستاد نماز جمعه و حوزه‌های علمیه استان در اختیار مسئولان مسؤولان و کادر درمانی است و از واکسیناسیون تا برگزاری رزمایش کمک‌های مومنانه می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با اشاره به فرا رسیدن هفته این فریضه الهی، با بیان اینکه سکوت در برابر ناهنجاری‌ها و تخلف‌های اجتماعی جامعه را به سمت تباهی سوق می دهد، گفت: امروز ناهنجاری‌های فراوانی داریم و هر کس در خانواده، مساجد، ادارات باید با توجه به فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جهت شاهد کاهش ناهنجاری‌ها قدم بردارد.

ملت ایران خواستار عذر خواهی سفرای روسیه و انگلیس هستند

وی نسبت به تصویر منتشر شده در سفارت روسیه نیز واکنش نشان داد و تاکید کرد: این عکس تعرض به عزت نظام اسلامی است و همه مردم خواستار عذرخواهی سفرای روسیه و انگلیس و برخورد قاطع دستگاه دیپلماسی با آنها هستند، تا دیگر کسی جرأت توهین به جمهوری اسلامی ایران را نداشته باشد.

امام جمعه همدان با اشاره به معرفی وزرای پیشنهادی به مجلس و حضور افراد همدانی در این لیست، یادآور شد: دولت به وظیفه خود در معرفی کابینه عمل کرد و امروز نوبت مجلس است که در اسرع وقت وارد عرصه شود و افراد کارآمد را فارغ از نگاه سیاسی و جناحی و سهم خواهی بررسی کند و آنچه به نفع مردم است را انجام دهند.
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha