چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
تصاویر/ جلسه شورای نهادهای حوزوی استان خوزستان

حوزه/ جلسه شورای نهادهای حوزوی استان خوزستان، با حضور مدیران مراکز و نهادهای حوزوی در مدیریت حوزه علمیه استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، جلسه شورای نهادهای حوزوی استان خوزستان، با حضور مدیران مراکز و نهادهای حوزوی، ظهر امروز در محل مدیریت حوزه علمیه استان برگزار شد.

در این جلسه، علاوه بر حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرام پور، مدیر حوزه علمیه خوزستان، حجج‌اسلام «رجب پور، مدیر حوزه علمیه خواهران»، «کلاه کج، رئیس مرکز خدمات»، «دبیری فرد، مسئول دفتر تبلیغات اسلامی»، «کیانی، مسئول مرکز امور طلاب»، «پرچم، فرمانده بسیج طلاب و روحانیون خوزستان» و «محمد پشم فروش، مسئول ستاد بحران و انسجام گروه‌های تبلیغی-جهادی استان خوزستان» نیز حضور داشتند.

در ابتدای این جلسه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرام پور، مدیر حوزه علمیه خوزستان، اظهار داشت:  هدف از برگزاری این جلسه لبیک به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص بسیج عمومی برای مقابله با کرونا و ضرورت به صحنه آمدن نیروهای مردمی و سازمان‌دهی آن‌ها است تا ببینیم  نهادهای حوزوی استان چه‌کارهایی را برای مقابله با کرونا می‌توانند به عهده بگیرند.

در ادامه، حجت‌الاسلام رجب پور، مدیر حوزه علمیه خواهران استان خوزستان، ضمن اعلام آمادگی حوزه علمیه خواهران برای اعزام نیرو و انجام فعالیت‌های جهادی، بر ضرورت تقسیم‌کار جهت جلوگیری از موازی کاری تأکید کرد.

در بخش دیگر این جلسه، حجت‌الاسلام پشم فروش، مسئول ستاد بحران و انسجام گروه‌های تبلیغی-جهادی استان خوزستان، بر ضرورت اعزام نیروهای جهادی به بیمارستان‌ها برای کمک به کادر درمان و استفاده از ظرفیت‌های مساجد و هیئات مذهبی در مقابله با بیماری کرونا تأکید کرد.

همچنین حجت‌الاسلام پرچم، فرمانده بسیج طلاب و روحانیون خوزستان، از آمادگی طلاب بسیجی برای اعزام به بیمارستان‌ها و انجام فعالیت‌های جهادی خبر داد و گفت: متأسفانه در حال حاضر برای اعزام طلاب جهادی به بیمارستان‌های استان با مشکلاتی روبرو هستیم که در حال رایزنی با مسئولین جهت حل مشکلات هستیم، ولی باوجود تمامی این مشکلات هم‌اکنون ۲۰ نفر از طلاب مدارس علمیه اهواز برای کمک به کادر درمان در بیمارستان‌های کرونایی اهواز مشغول خدمت‌رسانی هستند.

مصوبات جلسه:

۱- بسیج طلاب و روحانیون خوزستان  شروع به اعزام گروه‌های همیار بیمارستانی کرده و تعداد طلاب جهادی اعزام‌شده به بیمارستان‌ها را از ۲۰ نفر به ۶۰ نفر برساند. همچنین مدیران مدارس شهرستان‌ها به همراه بسیج طلاب شهرستان موظف‌اند جلسه‌ای با مسئول مرکز بهداشت شهرستان خود ترتیب داده و در صورت نیاز طلاب  خود را جهت کمک به کادر درمان اعزام نموده و گزارش این جلسه را ظرف ۴۸ ساعت آینده برای مرکز مدیریت حوزه علمیه خوزستان ارسال کنند.

۲-  در صورت اعلام نیاز ستاد کرونای استان و مرکز بهداشت به حوزه علمیه خوزستان جهت کمک به واکسیناسیون، مرکز خدمات حوزه علمیه خوزستان موظف به همکاری بوده و بسیج طلاب نیز موظف است در این خصوص داوطلبین اعزام را به مرکز خدمات حوزه علمیه خوزستان معرفی نماید. همچنین در صورت صلاحدید دو پایگاه در بخش عربی و فارسی از حوزه علمیه خواهران به‌عنوان مرکز واکسیناسیون ویژه خواهران معرفی شود.

انتهای پیام


۳- مدارس علمیه استان خوزستان با کمک بسیج طلاب در بحث مواسات، در شناسایی محرومین شهرستان‌ها و جذب و هدایت کمک‌های مردمی به این عزیزان همکاری داشته باشند.

۴- به‌منظور تقویت معنوی مردم کارگروه مشترکی متشکل از معاونت تبلیغ حوزه علمیه خوزستان، سازمان تبلیغات اسلامی استان و دفتر تبلیغات اسلامی  تشکیل و پیشنهادها و برنامه‌های خود را در این خصوص جهت تقسیم‌کار و برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت تا پایان محرم و صفر و میان‌مدت تا پایان سال تدوین و ارائه دهند. دبیر این کارگروه سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان است.

جلسه شورای نهادهای حوزوی استان خوزستان برگزار شد + مصوبات

جلسه شورای نهادهای حوزوی استان خوزستان برگزار شد + مصوبات

جلسه شورای نهادهای حوزوی استان خوزستان برگزار شد + مصوبات

جلسه شورای نهادهای حوزوی استان خوزستان برگزار شد + مصوبات


انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha