شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ بزرگداشت حجت الاسلام و المسلمین مرحوم پیشوایی در موسسه امام خمینی

حوزه/ آثار استاد پیشوایی آن قدر متقن است که سالها در حوزه ماندگار است و مهمتر این که به زبانهای بین المللی ترجمه شده و در اختیار جویندگان حقیقت هم قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام سلیمانی امروز در مراسم بزرگداشت مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی پیشوایی که در نمازخانه ساختمان مرکزی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) به صورت حضوری و مجازی برگزار شد، گفت: براساس آیات قرآن انسان مؤمن مثل درخت مثمر ثمری است که ریشه آن در خاک قرار دارد و شاخه های آن به سمت آسمان رفته و از این چنین درختی میوه هایی بیرون آمده و مردم از آن بهره مند شده و می شوند.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: انسان های مؤمن هم مانند و مثل این درخت پرفایده می باشند که دارای ریشه و شاخه های پرتوان و میوه هستند و مردم از آن میوه ها بهره می شوند و به کمال عقلی و ... می شوند.

این محقق بیان داشت: مسئله دیگر توان و اراده این افراد در رسیدن به حقیقت و در ادامه ثمره دادن به جامعه است. وقتی اراده به حقیقت رسیدن را داشته باشند و بعد بخواهند مردم را با علم خود به کمال و هدایت برسانند، خدا هم آنها را رهنمود می سازد.

وی افزود: مرحوم پیشوایی چنین فردی بود. سالها خود از معارف الهی بهره برده و این معارف در جان او ریشه کرده و به حقیقت رسیده و در نهایت به مرحله عمل به حقایق هم رسیده بود.

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی گفت: این امور سبب شده که آثار خوب و متقنی از او به جای بماند تا حوزه و حوزویان و دانشگاهیان بتوانند از آن بهره مند شوند.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: آثار او آن قدر متقن است که سالها در حوزه ماندگار است و مهمتر این که به زبانهای بین المللی ترجمه شده و در اختیار جویندگان حقیقت هم قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: آن عالم ربانی دارای خصوصیات دیگری چون اخلاص در عمل پاسخ گوی بی منت به محققین، اهل تحقیق و تفحص، واسطه خیر برای دیگران، امانت در نقل، مستند نویس،  دارای بیان شیوا و آسان و قابل فهم برای همگان، مدیری شایسته و تلاشگر برای هدایت انسانها و ... بود و همین مسائل هم آثار و شخصیت علمی او را در حوزه ودانشگاه ماندگار کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha