پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام رضا نوری - امام جمعه بجنورد

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در نخستین دیدار رئیس‌جمهور و دولت سیزدهم، گفت: بازسازی اعتماد عمومی مهم‌ترین رسالت و مأموریت دولت سیزدهم است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در نخستین دیدار رئیس‌جمهور و اعضای دولت سیزدهم، به تبیین رهنمودهای مقام معظم رهبری در این دیدار پرداخت.

وی افزود: رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار مسئله احیای اعتماد و امید مردم به دولت را بسیار مهم خواندند و فرمودند: «اعتماد مردم بزرگ‌ترین سرمایه دولت است. مردم وقتی به شما اعتماد کردند و امید به شما داشتند، با شما راه می‌آیند و کمکتان می‌کنند؛ این بزرگ‌ترین سرمایه است برای دولت که بتواند اعتماد مردم را جلب کند که البتّه این متأسفانه یک مقداری آسیب دیده و بایستی ترمیم کنید این را و راهکارش هم این است که حرف و عمل مسئولین یکی باشد؛ وعدهای اگر به مردم دادید، طبق آن وعده اگر عمل کردید، مردم به شما اعتماد می‌کنند؛ اگر شما وعده کردید و عمل نشد یا گفتید فلان کار شده؛ مردم در واقعیت دیدند نشده، اعتماد مردم سلب می‌شود».

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با اشاره به چگونگی بازسازی اعتماد عمومی، به تبیین هشدار مهم رهبر معظم انقلاب به مسئولان و چرایی بازسازی اعتماد عمومی پرداخت و گفت: شاید این اولین بار باشد که رهبر انقلاب از تعبیر آسیب دیدن اعتماد عمومی سخن گفته‌اند و دولت را موظف بهترمیم این آسیب کرده‌اند.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: این‌یک هشدار جدی و مهم است. آن‌قدر مهم که به‌جرأت می‌توان گفت بازسازی اعتماد عمومی مهم‌ترین رسالت و مأموریت دولت سیزدهم است.

وی افزود: راز اهمیت این بازسازی به خاطر آن است که نظام اسلامی بر اساس ایده کلان مردم‌سالاری دینی بنیان‌گذاری شده است، هر زمان که این ساختار آسیب ببیند ولو کم هم باشد باید آن را گرفت و برایش تدبیر کرد، چراکه یک امر حیاتی برای تداوم نظام اسلامی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: در حقیقت بقای واقعی نظام مبتنی بر رضایت مردم و اعتماد آنان است و بدون آن حتی اگر صورت نظام باقی بماند از سیرت حقیقی تهی خواهد بود، به همین جهت است که امام خامنه‌ای از امید و اعتماد عمومی به‌عنوان بزرگ‌ترین سرمایه یاد می‌کنند و دولت را به تقویت آن توصیه می‌کنند.

امام‌جمعه بجنورد گفت: شرایط خاص سیاسی و اجتماعی کنونی جامعه اهمیت و ضرورت این مهم را دوچندان می‌کند، ازاین‌رو بازسازی اعتماد عمومی را می‌توان مهم‌ترین وظیفه دولت سیزدهم دانست و تمام برنامه‌ها و فعالیت‌های کوتاه‌مدت و میان‌مدت و بلندمدت دولت جدید باید مصروف تحقق این توصیه راهبردی رهبر معظم انقلاب شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha