جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
رئیس ستاد نماز جمعه شیراز

حوزه/ رئیس ستاد نماز جمعه استان فارس گفت: مطالبه امام جمعه نباید صرفا در خطبه خلاصه شود، بلکه رسانه ها نیز باید در تحقق مطالبه امام جمعه را یاری دهد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، احمد فخارزاده پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در مصلی قدیم نماز جمعه شیراز برگزار شد، با اشاره به اینکه جنس کار رسانه هم دارای آرامش و هم دارای تنش است، اظهار کرد: افرادی می توانند در بخش خبری مسئولان را به چالش بکشند که مطالبه کار باشند.

وی در ادامه با تصریح اینکه دو رویکرد در ستاد نماز جمعه داریم، اضافه کرد: نماز جمعه را وصل به پیکره دولت نمی دانیم، امام جمعه منصوب مقام معظم رهبری بوده است، همچنین انتظار ما از رسانه ها ترویج و ببین نماز جمعه است.

رئیس ستاد نماز جمعه شیراز به فلسفه نماز جمعه اشاره و خاطرنشان کرد: فلسفه برگزاری نماز جمعه مانند نماز جماعت نیست نماز جمعه باید دو الی سه مرحله از جمله عبادی و سیاسی را باید طی کند.

وی عنوان کرد: نخستین بعد نماز جمعه عبادی بودن آن است، اما در تعریف ما بعد اجتماعی نیز وجود دارد که به مطالبات عمومی مردم باز می گردد، مطالبه امام جمعه هم نباید صرفا در خطبه خلاصه شود بلکه رسانه ها نیز باید در تحقق مطالبه امام جمعه را یاری دهد.

به گفته فخار زاده ستاد نماز جمعه در حوزه اجتماعی ورود کرده و تاکنون ۸ مرحله رزمایش را برگزار کرده اند که بیش از ۴ میلیارد تومان در خصوص کمک های مومنانه توزیع شده است.

وی از تشکیل مجمع خیرین ستاد نماز جمعه خبر داد و گفت: با این مجمع خیرین پنهان شناخته می شوند و آنان را در تأمین بسته های معیشتی ورود می دهیم، در طرح هایی مانند اطعام نیازمندان فقط در شیراز ۱۶ هزار پرس غذای گرم توزیع کرده ایم و در سال ۱۴۰۰ یک برنامه جامعه را با هزینه بیش از ۶ و نیم میلیارد تومان ترسیم کردیم.

رئیس ستاد نماز جمعه شیراز تصریح کرد: همچنین در بخش ستاد نماز جمعه به بخش زندانیان جرائم غیر عمد ورود پیدا کردیم و ۸۳ زندانی را شناسایی کردیم که بنا داریم در تاریخ ۱۷ ربیع ولادت نبی مکرم اسلام(ص) با هزینه ای بیش از ۴ میلیارد تومان آزاد سازی کنیم.

وی مطرح کرد: در حوزه تبلیغ و ترویج نماز جمعه نباید کوتاهی کرد، نشر اخبار نماز جمعه قطعا دارای پاداش و اگر الهی خواهد بود.

فخار زاده بیان کرد: به دلیل اجرای طرح واکسیناسیون در حرم مطهر شاهچراغ(ع)، نماز جمعه شهر شیراز این هفته در مصلای قدیم برگزار خواهد شد.

وی گفت: اجرای طرح های استانی مانند کمک به زلزله زندگان سی سخت، برگزاری ۳۰ نمایشگاه، برگزاری اجتماع های عظیم بزرگ مانند پیشکسوتان دفاع مقدس، آزاد سازی زندانیان از جمله فعالیت هایی است که مردم فکر نکنند ستاد نماز جمعه فقط در هفته یک روز نماز جمعه برگزار می کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha