جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام علی مخدوم

حوزه/ حجت‌الاسلام مخدوم گفت: در حوزه تربیت، چالش‌های جدی وجود دارد که نباید از آنها غفلت کرد، ما نیازمند تقویت حوزه‌های تربیت نیروهای آینده هستیم، تربیت مبلغان و مدرسانی که بتوانند انسان‌هایی عملگرا در جامعه باشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت‌الاسلام علی مخدوم، صبح امروز در آیین تکریم و معارفه رئیس مؤسسه آموزش عالی حوزوی علامه مجلسی (ره) اصفهان با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس؛ همه مردم را مدیون خون شهدا دانست.

بیستر بخوانید:

«شفیعیان» رئیس مؤسسه آموزش عالی حوزوی علامه مجلسی اصفهان شد

وی اظهار کرد: آموزش و خاصه آموزش‌های تخصصی روزبه‌روز جایگاه خود را به لحاظ فرصت و تهدید با هم جابه‌جا می‌کند، به‌طورکلی آموزش‌های رسمی در دنیا در حال تغییر وضعیت دادن است.

مدیرکل حوزه ریاست دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد: اگر مراکز آموزشی ما شرایط خود را برای این نحله‌های جدید آموزشی فراهم نکنند، به نظر می‌رسد از قافله پرشتاب آموزشی دور خواهند ماند د و این امر می‌تواند به یک تهدید جدید برای آنها محسوب شود.البته از سوی دیگر در این زمان بحث فرصت‌های طلایی خاصه در آموزش‌های تخصصی نیز پیش می‌آید.

 حجت‌الاسلام مخدوم افزود: انسان‌ها هیچگاه بی‌نیاز از آموزه‌های دین‌مداران یک دین نخواهند بود، گرچه شرایط روحانیت و طلبه‌های ما، فراز و فرودهایی داشته باشد، ولی آنچه می‌بینیم، اعتماد عموم مردم هیچگاه بی‌نیاز از یک مبلغ دینی و مدرس دینی مسلط و آگاه و تأثیرگذار نخواهد بود.

وی ادامه داد: در این عرصه جایگاه مراکز آموزشی پررنگ می‌شود که متصدی تربیت این مبلغین دینی هستند، در دنیای امروز تعلیم؛ ابزارهای بسیار روزآمدی پیدا کرده است.

مدیرکل حوزه ریاست دفتر تبلیغات اسلامی عنوان کرد: حوزه تعلیم یک حوزه پرورده است که منابع بسیار ارجمندی دارد که این منابع از جمله افتخارات ما هست که هم‌ارزش علمی و هم‌ارزش معنوی دارد.

وی اذعان کرد: در حوزه تربیت، چالش‌های جدی وجود دارد که نباید از آنها غفلت کرد، ما نیازمند تقویت حوزه‌های تربیت نیروهای آینده هستیم، تربیت مبلغان و مدرسانی که بتوانند انسان‌هایی عملگرا در جامعه باشند.

حجت‌الاسلام مخدوم بیان داشت: در چنین موقعیتی تعلیم تخصصی جایگاه خاصی دارد، لذا ما نیازمند مراکزی هستیم که در حوزه تربیت و تعلیم تخصصی ورود کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha