جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام حسن عسکری

حوزه/ استاد جامعة الزهرا(س) گفت: اوج فعالیت تشکیلاتی شیعه از امام رضا(ع) به بعد است و علت شهادت امامان جواد، هادی و عسکری(ع) درجوانی این بود که تشکیلات شیعه در زمان این سه امام به اوج قدرت خود رسیده بود.

مریم اسماعیلی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در سالروز شهادت جانسوز امام حسن عسکری(ع) اظهار داشت: با استناد به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی، دوره امامت امامان جواد، هادی و عسکری(ع) مسئله شیعه خیلی عمیق تر بود.

وی افزود: شیعه از لحاظ تشکیلاتی در نهایت قدرت و استقامت بود. شیعیان زیادتر از دوره های قبل بودند و ضربات کاری تری به حکومتها وارد می‌کردند و به همین دلیل در جوانی به شهادت رسیدند.
استاد جامعه الزهرا(س) با اشاره به اینکه مکاتبات و مراسلات بین شیعیان و امام حسن عسکری(ع) به شدت زیر نظر بود گفت: نامه ها عادی نبود بلکه مطالبی برضد حکومت داشت و امام عملکرد شیعیان را درحوزه های مختلف اقتصادی و.. تعیین می‌کردند.
وی ادامه داد: حتی با اشاره به شیعیان خود در قم و آوَج، دلگرمی میدادند که در راهی که گام برمی‌داشتند، همچنان گام بر میدارند و فشارهای حکومت ایشان را از هدف و مقصد، بازداشته است.
اسماعیلی اضافه کرد: امام حسن عسکری(ع) خطاب به شیعیان میفرمایند: نیت ما مقصد ما و عزمی ک داشتیم همچنان مستحکم و راسخ است ما دلمان به خوش نیتی شما و خوش فکری شما آرام است. یعنی خاطرمان از شما گرم است.
وی خاطر نشان کرد: اینکه امام میفرمایند که ما شما را داریم،  به شما اطمینان داریم، روی شما حساب میکنیم، جز برای یک عمل بزرگ است،؟ جز برای یک پیکار است؟ جز برای پیمودن یک راه سنگلاخ است؟
استاد جامعه الزهرا(س) با اشاره به ارتباط امام عسکری با شیعیان در دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: امام حسن عسکری(ع) از خویشاوندی مستحکم بین خود و شیعیان سخن می‌گوید و آنها را مثل خویشاوندی برادری از یک پدر مادر میداند.
وی خاطر نشان کرد: المؤمن اخو المؤمن کسی نیست که لا اله الا الله بگوید بلکه کسی است ک دنبال راه امام حسن عسکری(ع) است این ارتباط همان ارتباط مستحکم تشکیلاتی میان امام و آحاد طرفداران و پیروان است.

313/61

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha