جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام مقصود علی دومکی

سخنگوی حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان تأکید کرد: قدرت‌های استعماری برای بدنام کردن اسلام و جلوگیری از رسیدن روشنایی اسلام به دنیا گروه‌های سازمان یافته تروریستی را ایجاد کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام مقصود علی دومکی، رئیس حوزه علمیه خاتم النبیین (ص) و سخنگوی حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان، عصر سه‌شنبه 27 مهر در نخستین روز برگزاری سی و پنجمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی، در سخنانی با موضوع «تشکیل گروه‌های تکفیری و سازمان‌های افراط‌گرای نوین در دنیای اسلام، اثرات و اعتلای آنها در کشورهای اسلامی و استراتژی و راه‌های مقابله با آنها در آینده» خاطرنشان ساخت: به طور کلی گروه‌های تکفیری در دنیای اسلام با هدف خدمت به استعمار جهانی ایجاد شده‌اند و تشکیل، آموزش، تقویت و پیشبرد این گروه‌ها و سپس ترویج آنها در سطح جهانی در دستور کار قدرت‌های مخالف اسلام قرار دارد. 

وی با بیان اینکه اسلام دین صلح و آشتی است، گفت: عناصر تکفیری تصویری نادرست از اسلام در برابر دنیا ارائه کرده‌اند یا به عبارت دیگر قدرت‌های استعماری تلاش کرده‌اند که از طریق این عناصر تصویری از اسلام ارائه دهند که دنیا با دیدن آن دچار رعب و وحشت شود. قدرت‌های جهانی به ویژه قدرت‌های استعماری و استکباری که بر تمام دنیا تسلط دارند در تلاشند که سلطه خود را دوام ببخشند. آنها برای نیل به این هدف سیاست «تفرقه بینداز و حکومت کن» را در پیش گرفته‌اند. این سیاست و شیوه قدیمی استعمار جهانی است. 

سخنگوی حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان درباره پیدایش تکفیری‌ها اظهار داشت: بنا به اعترافات مستر همفر، بریتانیا در راستای سیاست‌های قدرت استعماری خود، عبدالوهاب نجدی پیرو و مرید امام ابن تیمیه را برای ایجاد جنگ و درگیری در میان مسلمانان و تکفیر آنها به خدمت گرفت و مذهبی به نام «وهابیت» به وجود آمد. قدرت‌های استعماری عصر حاضر از بطن همین وهابیت، گروه‌هایی را بیرون کشیده‌اند که با اسامی مختلف در دنیا وجود دارند، به عنوان مثال آنها در پاکستان با نام لشکر جهنگوی و سپاه صحابه فعالیت می‌کنند که از نام مقدس صحابه کرام رضی الله عنهم استفاده می‌کنند اما در واقع آنها سپاه یزید هستند. آنها پیرو تفکر و فلسفه یزید هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha