پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
قرآن

حوزه/ کارشناس قرآنی و پژوهشگر حوزوی تصریح کرد: بی شک تقویت وحدت اسلامی با محوریت گزاره‌های قرآنی، باطل‌السحر تفرقه‌افکنی‌های رسانه‌ای است.

روح‌الله کریمی دردشتی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن تبریک هفته وحدت و سالروز ولادت رسول الله(ص) و امام صادق(ع) ابراز داشت: وحدت، نه یک تاکتیک سیاسی بلکه یک امر دینی است همچنان‌ که قرآن هشدار می دهد به این که «آنچه را که بهتر است بگویند» تا شیطان نتواند میانشان را به هم بزند.

وی افزود: با توجه به این که یکی از مهم ترین محورهای وحدت امت اسلامی، قرآن کریم است لذا باید رسانه‌ها این گونه گزاره‌های قرآنی را با سناریو و چینش مناسب و تلفیق آن با صحنه‌های وحدت‌آفرین همراه سازند؛ صحنه‌هایی از رفتار مشترک بزرگان مذاهب متعدد اسلامی همچون اظهار محبت به خاندان پیامبر اکرم(ص) و شرکت در مناسک اجتماعی مانند پیاده‌روی اربعین، نماز جماعت و کرسی‌های تلاوت.

وی همچنین گفت: این صحنه‌ها می‌تواند محاسبات غلط مخاطبان شبکه‌های اجتماعی را در حب و بغض‌ها تغییر دهد؛ محاسباتی که حاصل فعالیت‌های شبانه‌روزی شبکه‌های انگلیسی و سعودی است.

این پژوهشگر حوزوی، ادامه داد: بنابراین متوجه می شویم که تفرقه‌افکنی یک امر کاملاً سیاسی و ضددینی است که به اسم دین القا می‌شود و به نظر می‌رسد باطل‌السحر آن نیز، جهاد تبیینی مبتنی بر آیات قرآن است همچون این گزاره‌ی قرآنی" مُحَمَّدٌ رَسولُ اللَّهِ وَالَّذینَ مَعَهُ أَشِدّاءُ عَلَی الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم (فتح، ۲۹)"

وی در خاتمه گفت: با استناد به این دسته از گزاره‌های قرآنی، بغض‌ها نسبت به کفّار و محبت‌ها نسبت به مسلمانان، هدایت و تقویت خواهد شد و به این وسیله توطئه های دشمنان خنثی خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha