شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاوير/جلسه شورای عالی حوزه علمیه استان هرمزگان با حضور ایت الله اعرافی در دفتر نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه کشور، اساتید را محور فعالیت های حوزه خواند و گفت: اقداماتی برای افزایش دریافتی اساتید حوزوی انجام شده است که ان شاءالله این امر با پیگیری های لازم محقق خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بندرعباس، آیت الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور، شامگاه جمعه در نشستی با مدیران و اساتید حوزه های علمیه استان هرمزگان، اظهار داشت: مسئولین حوزوی استان هرمزگان باید دورنمای ٢٠ ساله از آینده را تبیین کنند تا اهداف اصلی مشخص شود.

مدیر حوزه های علمیه کشور افزود: در سال های اخیر چند حرکت مهم در مجموعه مشخص شدن کارکرد طلاب و اساتید حوزه علمیه انجام شده که کمک مهمی به قشر روحانیون کرده است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور عنوان کرد: چندین برنامه پنچ ساله برای حوزه های علمیه بسته ایم که حدود٤٠ محور دارد و با توجه به اهداف خاصه ان‌شاءالله انجام آنها میسر خواهد شد.

وی اضافه کرد: هدف از تشکیل حوزه های علمیه پاسخ به نیاز های معنوی و فرهنگی جامعه است، در این راستا تفاهم نامه ها و عقد قراردادهای بین نهادی که اهداف مشترکی در آن دنبال می شود از جمله برنامه هایی بوده که در این سال ها اجرایی شده است.

آیت الله اعرافی در ادامه اساتید را محور فعالیت های حوزه خواند و گفت: اقداماتی برای افزایش دریافتی اساتید حوزوی انجام شده است که ان شاءالله این امر با پیگیری های لازم محقق خواهد شد، چرا که اساتید حوزه های علمیه نباید دغدغه مالی داشته باشند و تمام تمرکز خود را در آموزش و تربیت طلاب توانمند و عالم بگذارند.

مدیر حوزه های علمیه کشور با اشاره به اهمیت رشته های تخصصی، ابراز کرد: هر طلبه و یا هر استاد متناسب با علاقه، و نیاز محور اطراف و منطقه خود دوره ها و آموزش هایی را ببیند؛ این موضوع اهمیت بسزایی دارد.

آیت الله اعرافی در پایان ابراز امیدواری کرد که با یاری خداوند متعال و رهایی از مشکلات موجود و رفع دغدغه ها، حوزه های علمیه استان ها روند رو به رشد را با شتاب بیشتری دنبال کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • احمدی IR ۰۴:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    0 0
    حوزه علمیه فقط در به طور حد اقل ها به فکر اساتید و طلبه ها هس چرا طلبه می گیرین وقتی که بودجه ندارید