شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
درويشي

حوزه/ دبیر جامعه روحانیت مبارز استان هرمزگان گفت: به حوزه های علمیه استان هرمزگان باید بیشتر توجه شود و از ۱۰۰ سال قبل شاهد بودیم کویت، قطر و امارات متحده عربی علمایشان از هرمزگان تامین می شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه ای بندرعباس، حجت الاسلام والمسلمین قنبر درویشی، دبیر جامعه روحانیت مبارز استان هرمزگان در ویژه برنامه دیدار طلاب و روحانیون استان هرمزگان با آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور، گفت: ما حرفمان این است که استان بیش از تمام استان‌های کشور نیاز دارد از لحاظ علمی در پرورش طلاب کوشا باشند .

وی افزود: استان هرمزگان افرادی دارد که بیش از استان‌های دیگر نیاز به کار تربیتی دارند و از ۱۰۰ سال قبل شاهد بودیم کویت، قطر و امارات متحده عربی علمایشان از هرمزگان تامین می شده است.

حجت الاسلام والمسلمین درویشی تاکید کرد: قبل از انقلاب هرمزگان حوزه علمیه ای نداشت؛ هر چند که سربازان خوبی هم برای انقلاب تربیت کرد و لازم است امروز بیش از پیش به حوزه های علمیه هرمزگان توجه کنیم.

دبیر جامعه روحانیت مبارز استان هرمزگان عنوان کرد: در این ۴۰ سال هرمزگان واقعا مظلوم بوده است از آن جهت که به نیروهایی که در استان بودند توجه نمی شد و تمام مسئولانی که نسبت به استان ظلم کردند باید در محضر خداوند پاسخگو باشند. 

وی ادامه داد: استان هرمزگان نیاز به توجه بیشتری دارد، چرا که اگر به ما بها داده شود حتی می توانیم مبلغین شیعه مورد نیاز کشورهای حاشیه خلیج فارس را نیز تامین کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین درویشی خاطرنشان کرد: موقوفات فراوانی در استان داریم که مربوط به حوزه های علمیه است، اما نمی دانیم کجا مصرف می شود و تکلیف این موضوع هم باید مشخص شود.

انتهای پیام 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha